اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در مراسم نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس مراکز تربیت معلم ، دانشگاه فرهنگیان را موثر و اثرگذار در توسعه فرهنگی دانست.

علی مصطفوی در آیین نکوداشت یکصد سالگی تاسیس مراکز تربیت معلم که امروز در پردیس علامه طباطبایی برگزار شد ، گفت : زیربنای همه توسعه ها ، توسعه فرهنگی است و تا زمانی توسعه فرهنگی رخ ندهد در دیگر بخشها و حوزه ها نیز توسعه ای بوجود نمی آید و اگر ههم رخ دهد توسعه ای متزلزل خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشگاهها علی الخصوص دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در توسعه فرهنگ نقش اساسی دارند چرا که تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه ای به شمار می آید.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ، بابیان اینکه در پذیرش دانشجو معلم در تربیت معلم ها و دانشگاهها باید شاخص هایی مد نظر قرار گیرد ، اظهار داشت : در پذیرش دانشجو برای این دانشگاهها و مراکز تربیت معلم باید از افرادی که عشق و علاقه به تدریس دارند گزینش شوند همچنین نظم و انضباط شاخص دیگری است که باید در این دانشگاهها و مراکز بیش از همه رعایت و  زمینه قانون مداری قرار گیرند که در اینصورت شاهد افزایش سطح علم و آگاهی در جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه بر پژوهش محوری در این مراکز تاکید نمود و گفت : پژوهش محوری از اولویت های اصلی توازن پایدار و توسعه جامعه است که باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فرهمگیان آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت : دانشگاه فرهنگیان استان با بهره مندی از ۲۵ هیئت علمی تنها ۱۰ درصد از کادر آموزشی و مدرسان این دانشگاه را اعضای هیئت علمی تشکیل می دهند.

دکتر علی محمودلو افزود: جذب هیئت علمی در دانشگاه از طریق سازمان مرکزی صورت می گیرد که یکی از سیاست های کلان دانشگاه نیز می باشد و همه ساله با اختصاص سهمیه ها پردیس های استانی جذب هیئت علمی صورت می گیرد و امیدواریم با ادامه این روند درسال های آتی مشکل کمبود هیئت دانشگاه حل شود.

وی با بیان اینکه ۹۶ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فعال است افزود: از این تعداد ۲ پردیس و ۲ مرکز در شهرستان های ارومیه خوی و سلماس فعال هستند

وی از تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در هیئت امنای دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم تغییر نام یافته است که پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفند سال جاری تغییر نام رسمی خواهد یافت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل ۲۱۵۰ نفر در قالب ۱۲ رشته در مراکز و پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان عنوان کرد: ۱۲۵۰ نفر از دانشجویان در سال جاری جذب این دانشگاه شده اند و ۲۵۰ نفر نیز در نیم سال دوم در قالب تکمیل ظرفیت به این دانشگاه جذب خواهند شد.

وی افزود: اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با قالب فعلی آن از سال ۹۵ فارغ التحصیل شده اند که از سال ۹۵ تاکنون ۱۳۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

محمودلو توجه مضاعف به موضوع فرهنگ و مهارت محور و برگزاری دوره های کارورزی به صورت مستمر را دو وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر  دانشگاه های کشور عنوان و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از متولیان تعلیم و تربیت نسل های آینده کشور مطرح است، لذا جذب نخبگان کنکور، ارائه آموزش های کاربردی و توجه دوچندان به مؤلفه های فرهنگی و تربیتی در این دانشگاه جایگاه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر نیروهای آموزش و پرورش بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت دارند اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ آموزش و پرورش با کمبود ۶۰۰ هزار معلم در سطح کشور روبرو خواهد بود که این موضوع وظیفه دانشگاه فرهنگیان را که دانشگاهی مأموریت گرا است، سخت تر می کند

او یکی از مشکلات اصلی دانشگاه فرهنگیان استان در تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را کمبود فضای فیزیکی و آموزشی عنوان و تصریح کرد: در سال های گذشته میانگین دانشجویان ورودی دانشگاه فرهنگیان استان در حدود ۳۰۰ نفر بوده است اما سیاست ریاست فعلی دانشگاه فرهنگیان کشور گسترش کمی در بستر کیفیت است که در این راستا و در دو سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر میزان جذب دانشجو به ویژه در پردیس های آذربایجان غربی هستیم تا کمبود معلم استان را از این طریق رفع کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: آموزش های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان کاملا بروز و مطابق با تغییرات کتاب های درسی است و دانشجویان این دانشگاه با گذراندن بالغ بر ۳۵واحد عملی و کارگاهی و تسلط بر روش های نوین تدریس راهی مدارس استان می شوند.

در ادامه این مراسم از کتاب “از دانشسرا تا دانشگاه” نوشته حسین غفاری رونمایی و همچنین از پیشکسوتان این مراکز تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست