اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به فصل رویش قارچ های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ ها احتمال مسمومیت های شدید و حتی مرگ را می تواند به همراه داشته باشد.

عزیز امانی در این خصوص گفت: تعداد کمی از قارچ‌ها سمی هستند ولی به دلیل شباهت‌های ظاهری، تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان ‌پذیر نیست و به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

او با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۰ واحد تولیدی صنعتی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال و ۶۵ واحد نیمه صنعتی با ظرفیت هزار تن در سال، در سطح استان فعالیت می کنند.

 به نقل از جهاد کشاورزی، او ادامه داد: با توجه به ادامه فصل رویش اینگونه قارچها در عرصه های جنگلی و مرتعی تا اواخر خردادماه سالجاری و عدم امکان تشخیص قارچهای خودرو سمی و غیرسمی ،توصیه می کنیم کلیه مصرف کنندگان، قارچ های خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهادکشاورزی که در مراکز و فرشگاه های معتبر کشور عرضه می شوند، تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست