اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن ۱۴ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به ۵۷۱ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۲۰ تیر ماه، ۷۸۸ مورد بستری در استان داشته ایم که ۳۰۴ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۸۴ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی و امام خمینی ارومیه تکمیل شده است، گفت: در حال سومین بیمارستان وارد مدار بستری کرونا شده است و در عرض این روز ۱۴۳ نفر بیمار در سطح استان بستری شده اند.

آقازاده بیان کرد: در این روز ۵۳ نفر در ارومیه ، بوکان ۹، تکاب ۸، خوی ۲۸، مهاباد ۱۰، میاندوآب ۱۲ و نقده ۱۰ نفر بیشترین میزان بستری را  داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در آی سی یو ۱۸۰بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد  نفر بد حال و ۵۴ به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

آقازاده بیان کرد: با ۱۴مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۵۷۱ مورد افزایش یافت که ۴ نفر در بوکان، ۲ نفر در هر کدام از شهرهای مهاباد، پیرانشهر، سردشت و نقده و یک نفر در خوی و ارومیه بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: ارومیه با ۱۲۰ نفر، خوی با ۱۱۷، مهاباد با ۸۸، بوکان ۶۲ و میاندوآب با ۴۵ نفر و پیرانشهر با ۳۰ نفر و سلماس با ۲۸ نفر بیشترین تعداد فوتی های کرونا را دارند.

او اضافه کرد: با توجه به اعمال محدودیت های اجتماعی در استان، بیماری در ۱۰ روز اخیر افزایش چندانی نداشته است و اکنون در وضعیت ثابتی قرار داریم که ممکن است با هر گونه تغییر رفتار خطرناک و عدم رعایت موارد بهداشتی این آمار دوباره افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

او تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.کادر درمان همه تلاش خود را انجام داده است اما متاسفانه برخی از مردم رعایت نمی کنند.

آقازاده با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست