اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی :  شاید هیچ زمانی به‌اندازه دوره کنونی، حیات وزندگی انسان‌ها به سخره گرفته نشده باشد، برخی به‌راحتی و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای، حق حیات وزندگی را که خداوند به همه انسان‌ها عنایت کرده از آنها می‌گیریم . حق حیات، ازجمله حقوقی است که خدای متعال در قرآن به آن اشاره‌کرده و اجازه سلب آن را به کسی نداده است « وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّ‌مَ اللَّـهُ إِلَّا به الحقّ انعام/۱۵۱] و انسانی را که خداوند محترم شمرده، به قتل نرسانید! مگر به‌حق (و از روی استحقاق)» به همین جهت در آئین اسلام، همه انسان‌ها دارای احترام و حق حیات هستند وکشتن یک نفر مساوی است با کشتن همه انسان‌ها، همانگونه که قرآن به آن اشاره می‌کند«مَن قَتَلَ نَفْسًا به غیر نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْ‌ضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا [مائده/۳۲] هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد درروی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته»

Image result for ‫ترور در اهواز‬‎

گرفتن حق حیات از انسان‌های مظلوم و بی‌گناه و کشتن آنها همراه با ایجاد ترس و دلهره در میان زنان و کودکان و جامعه، همان اعمالی است که امروزه به‌عنوان «ترور»  شناخته می‌شود و قرآن از ابتدای ظهور اسلام به مخالفت با آنها پرداخته و افرادی را که اقدام به انجام این اعمال می‌کنند با عنوان « محارب» معرفی می‌کند و مجازات سنگینی را برای آنها در نظر می‌گیرد.«إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِ‌بُونَ اللَّـهَ وَرَ‌سُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْ‌ضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْ‌جُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ یُنفَوْا مِنَ الْأَرْ‌ضِ  ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا  وَلَهُمْ فِی الْآخِرَ‌هِ عَذَابٌ عَظِیمٌ [مائده/۳۳] کیفر آنها که باخدا و پیامبرش به جنگ برمی‌خیزند، و اقدام به فساد درروی زمین می‌کنند، (و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله می‌برند،) فقط این است که اعدام شوند؛ یا به دار آویخته گردند؛ یا (چهار انگشت از) دست (راست) و پای (چپ) آنها، به‌عکس یکدیگر، بریده شود؛ و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایی آنها در دنیاست؛ و در آخرت، مجازات عظیمی دارند.»

منظور از محارب «کسی است که با تهدید به اسلحه به جان یا مال مردم تجاوز کند، اعم از اینکه به‌صورت دزدان گردنه‌ها در بیرون شهرها چنین کاری کند و یا در داخل شهر، بنا بر این افراد چاقوکشی که حمله به جان و مال و نوامیس مردم می‌کنند نیز مشمول آن هستند. ضمناً جالب‌توجه است که محاربه و ستیز با بندگان خدا در این آیه به‌عنوان محاربه باخدا معرفی شده و این تاکید فوق العاده اسلام را درباره حقوق انسان‌ها و رعایت امنیت آنان ثابت می‌کند.»

موضوع ترور ، اقدامات تروریستی، بمب گذاری ، شرارت و شهادت فرزندان بی گناه ایران زمین از ابتدای پیدایی انقلاب بوده و با خون و گوشت اهالی مردمان این دیار عجین شده است و در همه این سال ها شاهد دسیسه شیاطین،  معاندین، منافقین و کوردلان در سراسر خاک پهناور ایران عزیز بودیم و باب شهادت بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب هنوز در این سرزمین باز است.

بدون شک امنیت زیربنای توسعه است و یکی از بزرگترین افتخارات این کشور علیرغم همه شیطنت ها و درگیری های منطقه ای امنیت پایداری است که در گوشه گوشه این کشور مشاهده می شود و بفرموده رهبری این ترقه بازی های گاه و بیگاه دشمن برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و تنش و اختلاف است و استکبار در صدد اهداف بزرگتری از این بازی گوشی ها که همانا ماهیت ایرانی و اسلامی و انقلاب می باشد و در همه این سال ها لحظه ای برای اجرای این نقشه شوم بیکار ننشسته است.

۳۱ شهریورماه برای ما خاطره های تلخ دارد ؛  از ۳۱ شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی گرفته تا ۳۱ شهریورماه ، حادثه تروریستی اهواز که در تاریخ پرفراز و نشیب خاطرات انقلاب ثبت و ضبط شد.

تصاویر/ تلاش برای نجات در حمله تروریستی اهواز

 

وقتی صبح دیروز مظلومیت کودکان ، بانوان ، سربازان و مردمان بی گناه اهوازی رو دیدیم که برای تماشای اقتدار و عزت فرزندان خود در رژه پاسداشت ۸ سال دفاع و آزادگی رفته بودند یاد بمب گذاری در رژه ۳۱ شهریورماه گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال  ۱۳۸۹ شهرستان مهاباد افتادم که این بمب گذاری باعث کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن حدود ۸۰ نفر از اهالی بی گناه مهاباد شد.

 

Related image

 

 

همه اینها اثبات کرد برای دشمن کودک ، زن ، بچه ، سرباز ، نظامی ، روحانی ، لباس شخصی ، نیروی امنیتی ، مسئول و غیر مسئول هیچ فرقی ندارد ، دشمنی که از پشت خنجر می زند غیر قابل اعتماد است ، دشمنی که به کودکان و زنان بی گناه و افراد غیر مسلح گلوله رگباری شکلیک می کند غیر قابل باور است.

 

همچنین از ماندگار ترین دیگر صحنه های تلخ این روز تلاش عکاسان خبری برای خلق ثبت و ضبط  و ماندگاری جنایت معاندین و کشتار مردم بی گناه و همچنین رشادت فرزندان ، سربازان ، نظامیان و نیروهای امنیتی حاضر در مراسم بود که دوربین بدست در حال حرکت بودند.

مثل همه این ۴۰ سال دشمن بدنبال ایجاد تنش ،  تفرقه و تجزیه بوده و هست. دشمن دنبال حذف نظام جمهوری اسلامی از سیطره جهانی است ، دشمن بدنبال عقب راندن آرمان های اسلام و انقلاب ایرانی است که همه آنها را به گور برده و می برد.

حادثه تروریستی اهواز که توسط کوردلان معاند از پشت جایگاه اتفاق افتاد،  یک نکته مهم داشت و آن هم آغوش آرام سربازان و رشادت نیروهای امنیتی و تلاش نظامیان برای نجات  و حفظ جان مردم بود.

محل حادثه رژه اهواز شاهد رشادت فرزندانی بود که برای نجات تک تک مردم از کودک ۴ ساله که به افتخار شهادت نائل آمد تا دخترک گریان و ترسان و بانوان در حال فرار از صحنه درگیری ، همه و همه رقابت می کردند تا روی آرامش و آسایش ببیند و خیالشان راحت تر باشد ؛ درود بر شما مردان گمنام و بانام بی ادعای سرزمین سبز ایران. دست مریزاد و خداقوت به شما باد و امیدواریم این عزت و اقتدارتان همیشه ماندگار و در آسمان آبی درخشان تر بماند.

همگان نیک می دانند اهالی و ساکنان این سرزمین پرخاطره سربازان و سرداران رشید، شجاع ، سلحشور و خاکی خود را باور کرده اند. مردم خوب می دانند اینها بیدارند و سروقامتانه ایستاده اند و در بدترین شرایط سینه سپر می کنند و دم فرو نمی برند،  تا ساکنینش که ماها هستیم آرامش داشته باشیم.آنها ایستاده جنگیدند و می جنگند تا به جهانیان اثبات کنند اگر ۴۰۰ سال دیگر هم دسیسه بچینند، ترور کنند و جنگ راه بیندازند، خداوند متعال پشت و پناه این آرمان ، ایدئولوژی و تفکر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست