اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بر اساس این بیمه نامه ۷۵ هزار مسکن روستایی در محدود ۲۰ کیلومتری نوار مرزی و حدود ۱۳۰ هزار مسکن روستایی در سراسر استان در برابر حوادثی همچون حریق، صاعقه، انفجار، زلزله، آتشفشان، رانش زمین، سیل و طغیان آب با سرمایه ۳۰۰ مییلون ریال به مدت یکسال زیر پوشش بیمه ای قرار می گیرند .

در اجرای این طرح هزینه بیمه مساکن روستایی در محدوده ۲۰ کیلومتری نوار مرزی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان از محل درآمدهای فروش سهمیه سوخت مرزنشینان پرداخت و هزینه پوشش بیمه سایر مساکن روستایی در سراسر استان نیز بصورت ۵۰ درصد مشارکتی با روستائیان پرداخت می شود.

همچنین در توافق نامه ی دیگری نیز که به امضای حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی و مهدوی نیا عضو هیات مدیره بیمه دانا رسید، کارکنان استانداری آذربایجان غربی در قالب طرح مهر دانا از مزایای بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل با شرایط بدون پیش پرداخت و بدون کارمزد و با اقساط ۱۲ ماه برخوردار شدند.

تعدادی از روستاهای شهرستان‌های اشنویه، سلماس، خوی، سردشت، چالدران، ماکو، پیرانشهر، ارومیه و پلدشت در محدوده ۲۰ کیلیومتری نوار مرزی جای گرفته و مشمول امکانات ایجاد شده از محل فروش #سهمیه_سوخت_مرزنشینان هستند.

گرچه این سهمیه از سال ۹۴ توسط استانداری وقت به فروش رفته اما مردم مرزنشین استان تنها در دو سال گذشته ( در زمان محمد مهدی شهریاری) توانسته اند از حقوقی که از محل درآمدهای فروش سهمیه سوختی که هیات دولت برایشان مقرر کرده، بصورت نقدی و یا در قالب بیمه و خدمات آموزشی و بهداشتی بهره مند شوند.

حال که شهریاری استاندار_آذربایجان غربی پیشگام این مهم شده و در سخنرانی های مکرر خویش ، صحبت از فساد گسترده در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در بحث فروش سهمیه سوخت مرزی برداشته، اما تاکنون هیچ نهادی در استان گزارشی از حجم مبالغ و مسببان این حوزه و یا طرح موضوع به مردم ارائه نکرده و هنوز مشخص نشده که مبالغ کسب شده در این سال ها از محل سوخت مرزی که به مرزنشینان پرداخت نشده ، به جیب چه کسانی رفته است؟و اینکه چه مبلغی از قبل سوخت و سایر مجوزهای می بایست نصیب خزانه می شد؟

▫️با این اوصاف انتظار می رود که کمیته_تحقیق_و_تفحص و یا حقیقت‌یابی برای بررسی زوایای پیدا و پنهان این موارد و شائبه هرگونه فسادهای احتمالی اعلامی در سنوات قبل در حوزه های تجارت مرزی ، حواله های واردات لاستیک، خشکبار، مرکبات، پوشاک و…، سهمیه سوخت مرزی و زمین خواری در استان حضور یابد و از نزدیک نسبت به بررسی صحت و سقم موارد احتمالی و برخورد با افراد درگیر ، با همکاری دستگاه قضا و بازگرداندن حقوق مردم و بیت المال ، اقدام قاطع و عاجل را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست