اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهرستان خوی نزدیکترین مسیر ریلی و زمینی به کشور ترکیه و قاره اروپا است و این نزدیکی و امن بودن مسیر چشم گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در خوی و تردد از مرز” رازی – کاپی کوی “را خیره نموده است.

خوی از چندین قرن قبل نیز مسیر راه جاده ابریشم و تردد کاروانان از شرق تا غرب بود بطوریکه شهر خوی در سفرنامه های جهانگردانانی چون ناصر خسرو و مارکوپولو به نیکی و اهمیت و زیبایی یاد شده است.

در حال حاضر مرز رازی و جاده استراتژیکی خوی – قطور همان احیای جاده ابریشم است که نگاه های گردشگران ،تجار و بازرگانان داخلی و خارجی را بسوی خود جلب نموده است.

باید خوی خود را برای روزهای طلایی حضور گردشگران آماده کرد

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با تاکید بر اهمیت جاده خوی – قطور و مرز رازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : پایانه بزرگ رازی با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در آستانه افتتاح و بهره برداری است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان بالغ بر ۲ میلیون مسافر و گردشگر از مرز رازی در سال آینده تردد خواهند کرد که این سیل گردشگران به سمت خوی قابل تامل است و باید خوی خود را برای روزهای طلایی حضور گردشگران در تمامی ابعاد آماده کند.

نجف زاده با بیان اینکه مسئولین تراز اول کشور ترکیه شدیدا پیگیر تکمیل جاده خوی – قطور برای ۲۴ ساعته شدن مرز رازی هستند، اظهار کرد : ترک ها بخوبی می دانند مسیر خوی – رازی از بُعد مسافت، ۳۵۰ کیلومتر نزدیکتر از سایر مرزها و مسیرهاست که این برای گردشگران و تجار و بازرگانان مهم و حیاتی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بانک ها برای جاده خوی – قطور اختصاص یافته است که انتظار می رود ۳۴ کیلومتر از این جاده در سال آینده تکمیل شود.

ترانزیتی شدن جاده خوی – قطور از آرزوهای تجار ترکیه ای است

امیر از تجار ایرانی فعال در ترکیه نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : بازار ترکیه و تجار این کشور برای مرز” رازی – کاپی کوی” حساب ویژه ای بازکرده اند و ترانزیتی شدن جاده خوی – قطور از آرزوهای مردم بخصوص تجار ترکیه ای است .

برای ایرانیان مسافرت به ترکیه از مسیر خوی ارزانتر از مسافرت به شیراز و اصفهان و کیش است

سعیدی از مدیران آژانس گردشگری نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : برای عید امسال بیشترین آمار ثبت نام برای مسافرت به وان و ترکیه از طریق مسیر زمینی خوی به ترکیه است و این نشان می دهد که مرز” رازی_ کاپی کوی” اهمیت ویژه ای برای گردشگران و مسافران دارد.

وی تصریح کرد : برای ایرانیان  مسافرت به کشور ترکیه از مسیر خوی ارزانتر از مسافرت به شیراز و اصفهان و کیش است و این همان گشوده شدن مسیرهای جدید گردشگری برای مسافران است.

به گزارش ایسنا؛ در دیدار نماینده خوی و وزیر ارتباطات برای ساخت زیر ساخت های خطوط ارتباطی و اینترنتی مسیر خوی – رازی تاکید شد بطوریکه وزیر ارتباطات دستور ویژه به معاونینش  برای احداث زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی مسیر خوی – رازی را برای رفاه حال مسافرین را صادر کرد .

حال با توجه به اهمیت موضوع و سرازیر شدن سیل گردشگران و مسافران داخلی و خارجی به سمت شهر خوی و مرز رازی مسئولین کشوری ،استانی و شهرستانی بدون فوت وقت و با تمام امکانات باید جاده خوی – قطور را تکمیل نموده تا با ۲۴ ساعته شدن این مرز شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در بخش های گردشگری و اقتصادی و تجاری برای کشورمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست