اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ناظر گمرکات آذربایجان غربی از سرگیری فعالیت مرز سرو در ارومیه خبر داد و گفت: طی روز گذشته ۵۸ دستگاه کامیون صادراتی و وارداتی از این مرز تردد کرده‌اند.

 توحید آذربد با اشاره به آغاز فعالیت گمرکات مرزی استان پس از سه ماه و نیم تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا در طول هفته گذشته به مهر گفت: سرو یکی از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی و مرزهای سه‌گانه ایران با ترکیه به شمار می‌رود که فعالیت آن از سر گرفته شده است.

او ادامه داد: در این راستا طی روز گذشته ۲۶ مسافر ایرانی از طریق این مرز وارد کشور شده و ۴۸ مسافر خارجی نیز از طریق مرز سرو خارج شده‌اند.

آذربد در خصوص آمار تردد خودرو از این مرز نیز گفت: طی ۱۷ خردادماه امسال ۱۰ کامیون خارجی حامل خاک از طریق مرز سرو وارد کشور شده و ۴۸ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از طریق این مرز خارج شده‌اند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی کالاهای کامیون‌های صادراتی خارج شده از مرز سرو حامل خرما، پروفیل، اشیایی پلاستیکی، کولر آبی، پسته، خمیر مایع، رادیاتور، کشمش، فیلم شیریلنگ، سیب زمینی نیمه آماده و پلی التین بود.

گفتنی است؛ پنج پایانه از ۲۲ پایانه مرزی کشور در آذربایجان غربی واقع است و همین امر اهمیت این استان در حوزه ترانزیت بین‌المللی را نشان می‌دهد.

بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم‌بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق پایانه‌های استان را شامل می‌شود.

مرز بازرگان نیز اواخر هفته گذشته بعد از چهار ماه وقفه جهت ترددهای تجاری بازگشایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست