اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اولین موزه طب کشور در بنای تاریخی پردیس دانشگاه ارومیه مرمت شد و در حال تجهیز است.

جلیل جباری افزود: بنای تاریخی عمارت مسکن طبیب واقع در محوطه پردیس دانشگاه ارومیه پس از چند فصل کار و با صرف سه میلیارد ریال هزینه به ‌طور کامل مورد مرمت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تبدیل این بنای تاریخی به موزه، تعداد موزه های سطح استان به ۱۶ موزه افزایش می یابد، بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی هم اکنون در حال جمع آوری اشیا و آثار مربوط به بخش پزشکی و طب استان است تا بتواند مجموعه ای کامل در این زمینه را تهیه و تدارک ببیند.

وی ادامه داد: اصلاح ایرادهای سقف بنا در سطح ۴۰ مترمربع، تهیه و آماده سازی و جاگذاری تیرهای چوبی برای سقف طبقات، تخریب بخش های فرسوده و انجام آجرکاری به متراژ ۲ مترمکعب از اقدامات مهم مرمتی در این مکان تاریخی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا این ساختمان چوبی، یکهزار و ۵۰۰ مترمربع زیر بنا دارد و قدمت آن حدود ۱۵۰ سال است؛ ساختمان قدیم طب ارومیه اولین مدرسه طب ایران بعد از دارالفنون و نخستین دانشکده پزشکی ایران است که در خیابان شهید بهشتی ارومیه ساخته شده و به ساختمان چوبی نیز مشهور است.

در سال ۱۸۸۲ میلادی شخصی به نام جوزف کاکران یک باغ ۱۵ هکتاری را برای ساخت بیمارستانی خریداری کرد و مدرسه طب ارومیه را در این باغ بنا نهاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست