اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:  با اضافه شدن ۸ تن دیگر مجموع فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به ۷۵۲ نفر رسید.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با کردپرس افزود: در تاریخ ۹ مرداد ماه، ۴۵۳ مورد بستری در استان داشته ایم که ۲۰۰ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۲۵۳ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او با اشاره به روند کاهشی بستری ها گفت: در آی سی یو  ۱۲۷ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۳۵نفر بد حال و  به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: با  ۸ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۷۵۲ مورد افزایش یافت.

او بیان کرد: تا این تاریخ،  در ارومیه ۱۵۹، خوی ۱۴۹، مهاباد ۱۱۶، بوکان ۸۴، میاندوآب ۵۸، سلماس ۳۷، پیرانشهر ۳۲،  تکاب ۳۰، نقده ۲۴، شاهین دژ ۲۱، سردشت ۱۱، اشنویه ۱۰،  چایپاره ۶، شوط ۵،  چالدران ۴، ماکو و پلدشت هر کدام ۳ نفر جان باخته اند.

دکتر آقازاده ادامه داد: در مجموع روند بستری ها کاهشی است از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار رسیدیم اما هر گونه رفتار خطرناک ممکن است دوباره سبب برگشتن استان به وضعیت قرمز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: مهاباد، خوی، تکاب، بوکان و پیرانشهر به ترتیب بیشترین فوتی های کرونا به نسبت جمعیت را دارند.

آقازاده تاکید کرد: متاسفانه برخی از مردم موارد بهداشتی را در دو روز اخیر به مناسبت روز عرفه و عید قربان رعایت نکردند و تاثیرات این مورد در آینده مشاهده خواهد شد.

او ادامه داد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود متاسفانه تجربه عید فطر نشان داد که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماعات مردمی تا چه حد می تواند در افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر تاثیر داشته باشد.

دکتر آقازاده با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، دستان خود را با آب و صابون بشویند در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست