اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عقب‌ماندگی‌های استان به سرعت در حال جبران است و اقدامات گسترده‌ای در این راستا به‌ویژه در حوزه زیرساختی به اهتمام دولت تدبیر و امید در حال انجام است.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات گازرسانی به ۳۶ روستای نوار مرزی شهرستان ارومیه در جمع مردم روستای دیزج مرگور افزود: اقدامات صورت گرفته در آذربایجان‌غربی در حوزه‌های درمان، آب روستایی، گازرسانی، برق و حمل و نقل در سال‌های اخیر به منظور جدا شدن از ته جدول توسعه‌یافتگی کشور قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: با توجه دولت و تخصیص منابع اعتباری لازم، امروز آذربایجان‌غربی در شاخص‌هایی چون سرانه تخت بیمارستانی، بهره‌مندی از آب شرب سالم روستایی و گازرسانی از میانگین کشوری فراتر رفته‌است.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام شهدا، به پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: در دهه فجر امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد که در تداوم بهره‌برداری از چهار هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت، نوید بخش تحولات خوبی در استان است.

وی با بیان اینکه امروز با افتتاح بیمارستان‌های مختلف، شاخص بهره‌مندی از تخت بیمارستانی از میانگین کشوری پیشی گرفته‌است، افزود: پیش‌بینی‌شده که در سفر اوایل سال آینده رییس جمهوری به آذربایجان‌غربی، سه پروژه بزرگ بیمارستانی دیگر از جمله بیمارستان آیت‌الله خویی، بیمارستان جامع زنان ارومیه و بیمارستان تکاب به بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی به احداث زیرساخت‌های آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس در دست ساخت است که با افتتاح این پروژه سرانه استان به میانگین کشوری خواهد رسید.

شهریاری به پتانسیل منطقه سیلوانا و تعریض و آسفالت جاده ارومیه به سیلوانا در محور راژان به دیزج اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی که در کشور به‌وجود آمد و نیز کم‌کاری پیمانکار، بهسازی مسیر روستای هاشم‌آباد تا دیزج با تاخیر شروع شده‌است ولی امیدواریم به زودی بر اساس پیگیری‌های انجام شده عملیات آسفالت‌ریزی شروع شود.

وی گفت: عملیات ساخت سالن ورزشی ۲ هزار نفری سیلوانا که جزء مصوبات سفر رییس جمهوری بود نیز با تامین اعتبار به زودی آغاز می‌شود.

وی در خصوص مطالبه مردم دیزج در خصوص تبدیل این روستا به شهر نیز گفت: بر اساس قانون روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت در نقاط مرزی و پنج هزار نفر در شهرها به شهر تبدیل می‌شوند که با توجه به این امر، مراحل اجرایی تبدیل دیزج به شهر از سال بعد آغاز می شود.

او در خصوص درآمدهای حاصل از فروش سوخت نیز گفت: بر اساس شیوه جدید، وزارت نفت متولی فروش سوخت شده و ۲۰ درصد از سهمیه فروش را به حساب استان واریز می کند که متاسفانه در ۶ ماه گذشته ریالی واریز نکرده با این همه به زودی از محل درآمدهای فروش سوخت در گذشته به حساب ساکنان ۲۰ کیلومتر نوار مرزی مبلغ ۲میلیون ریال واریز می شود.

استاندار آذربایجان غربی کمک ۱۰ میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت معیشت خوابگاه های شبانه روزی دانش آموزی و تامین اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای کمک هزینه پیش دبستانی های نوار مرزی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته از محل فروش سوخت، هزینه تحصیل تمام پیش‌دبستانی‌ها پرداخت شد و امسال به دلیل اینکه هنوز وزارت نفت سهمیه استان را پرداخت نکرده، خانواده ها دچار مشکل شده بودند که مقرر شد به زودی با پرداخت ۲ میلیارد تومان از هزینه کرد خانواده ها در این خصوص جلوگیری شود.

شهریاری با قدردانی از تلاش مرزبانان و مرزنشینان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی و سربازان گمنام در تامین امنیت، وحدت و همدلی را رمز غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: دستاوردهای درخشانی از پیروزی انقلاب تا به امروز در کشور رخ داده و امروز هم با وجود تحریمهای مختلف جوانان در عرصه های دانش بنیان و فناوری تحولات درخشانی رقم زده اند که به زودی در بطن زندگی مردم جاری و ساری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست