اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ۹ آذر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح در صیانت و حفاظت اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و دستگاهی خیلی حساسی هست چرا که مربوط به دایره مسئولان امنیت کشور است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز زینت حاکمان و دژ مستحکم و پشتیبان امت و مردم هستند چرا که دل در گرو اسلام دارند و فرماندهی آن مجتهدی عالم و جامع‌الشرایط است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وظیفه صیانتی سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه صیانت و پیشگیری از انحراف احتمالی نیروهای مسلح را دارد و باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تعاملی اجازه نداد انحرافی در نیرو‌های مسلح اتفاق بیافتد.

حجت‌الاسلام پورخاقان در پایان به رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی توصیه کرد برای حفظ حقوق شهروندی و اقتدار نیروهای مسلح تلاش کنند و تعامل سازنده‌ای با شورای قضایی و شورای تامین استان با حضور فعالانه و هم‌اندیشی و هم‌فکری داشته باشد.

پیشگیری از وقوع جرم، اولویت اصلی سیستم قضایی است

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: اشراف و تسلط نیروهای مسلح به مرزها، ثبات و امنیت را برای استان به ارمغان آورده و توطئه‌های متعدد دشمنان در مرزهای آذربایجان غربی را ناکام گذاشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: علی‌رغم مرزهای طولانی آذربایجان غربی با کشورهای همسایه، با اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی، امروز استان از امنیت مناسب و بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه صیانت از مرزهای استان با وجود تمامی محدودیت‌ها، به صورت شبانه‌روزی تداوم دارد، خاطرنشان کرد: امروز سنگرهای دفاعی آذربایجان غربی، با اقتدار نیروهای مسلح از مرزها فراتر رفته و در عمق کشورهای منطقه برقرار شده است.

استاندار آذربایجان غربی نقش کلیدی اشراف اطلاعاتی به منطقه در پیشگیری از بسیاری از توطئه‌ها را نیز یادآور شده و افزود: با تعامل و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح، امنیتی و دستگاه قضایی آذربایجان غربی، توطئه‌ها علیه استان و کشورمان خنثی شده است.

وی در ادامه به همراهی و همکاری نیروهای مسلح در بحران‌ها و بلایای طبیعی چون زلزله و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح همواره نقشی بی‌بدیل در همراهی با محرومیت‌زدایی و توسعه استان داشته‌اند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم، اولویت اصلی سیستم قضایی است، تصریح کرد: اقتدار حکیمانه نیروهای مسلح، نیازمند پشتیبانی قانونی و حقوقی بوده و در رسیدگی به تخلفات، حقوق شهروندی و احقاق حق همواره مورد توجه باشد.

معتمدیان همچنین به توطئه‌های اخیر جهت به اغتشاش کشیدن و ناامن سازی استان اشاره کرد و یادآور شد: با همدلی و اقدام به موقع نیروهای مسلح، امنیتی و قضایی، آرامش و امنیت کامل امروز در آذربایجان غربی برقرار است.

امنیت مطالبه جدی مردم است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: این مراسم به منظور تقدیر از دو خادم بزرگوار قضایی و معارفه دو خادم در عرصه احقاق حق و سنگر قضاوت در استان دلاور آذربایجان غربی، سرزمین رشادت‌های دلیرانه و مجاهدت‌های خاموش، سرزمین سرداران فاتح و امیران پیروز و محل عروج ۳۶۰۰۰ شهید گلگون است کفن که از خاک و ارزش‌های این نظام مقدس با ایثار و فداکاری جان خود را فدا کردند.

ناصر عتباتی ادامه داد: افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مکتبی و معنوی بودن آن است که تحت فرماندهی فقیه عالی‌قدر این نیرو را با دیگر نیروهای مسلح جهان متمایز می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: مردم کشور به تک تک فرماندهان و سربازان این مرز و بوم افتخار می‌کنند که به عنوان دژ مستحکم و نفوذناپذیر نظام در مقابل توطئه‌های دشمنان که قصد بر هم زدن امنیت کشور داشته و دارند قاطعانه ایستاده‌اند و نقشه‌های آنان را مانند همیشه نقش بر آب می‌کنند.

وی تاکید کرد: امنیت خط قرمز ما و مطالبه جدی مردم است چرا که امنیت اساس و بستر همه فعالیت‌ها است و بدون شک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری نظم و امنیت و مقابله با تمامی مظاهر بر هم زننده امنیت با حمایت‌های جدی، به موقع و قانونمند دستگاه قضایی همواره تلاش می‌کنند و دادگستری استان همیشه پشتیبان این اقدامات قانونمند است.

عتباتی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح تضمین کننده حقوق شهروندی هست و هرجایی که احساس کنند تجاوزی به حقوق شهروندی مردم صورت گرفته است بی‌درنگ وارد عمل می‌شوند و وظیفه صیانتی و نظارتی خود را به مقام اجرا می‌گذارند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های صمیمی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح و صبحدل دادستان نظامی سابق تقدیر و با اهدای احکام، کریم نوروزی به عنوان رئیس جدید این سازمان و اکبرعبدالله‌پور دادستان نظامی معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست