اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

رییس سازمان فضایی ایران گفت : تا پایان امسال ایستگاه فضایی شهرستان سلماس راه اندازی شود.

مرتضی براری در جلسه توسعه کسب و کارهای فضای پایه که امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی در استانداری برگزار شد، از توسعه و ایجاد ۴ ایستگاه ماهواره ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از این ایستگاهها با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در شهرستان سلماس ایجاد و تلاش می شود تا پایان امسال ایستگاه فضایی شهرستان سلماس راه اندازی شود تا از داده‌های ماهواره‌ای آن برای توسعه استان استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره ای و سرویس دهی به ماهواره های دیگر کشورها و نیز اشتغال زایی افزود: ایجاد زیرساختهای فضایی و توسعه ایستگاههای زمینی ماهواره ای در اولویت برنامه های سازمان فضایی ایران است.

براری ادامه داد: هدف ما آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای است تا با اندازه‌گیری شاخص‌ها ظرفیت‌های هر منطقه را شناسایی کنیم.

وی افزود: توانمندسازی اقتصادهای محلی از دیگر اهداف این سازمان است زیرا استفاده از فناوری‌های فضای پایه منجر به توسعه اشتغال در استان می شود.

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: رشد فناوریهای فضایی می‌تواند اقتصاد سنتی را ارتقا دهد و مسیر را برای اقتصاد مبتنی بر خلاقیت فراهم کند.

وی اظهار داشت: سه اقتصاد صنایع و معادن، کشاورزی و خدماتی از اقتصادهای غالب کشور هستند و تلاش می‌شود تا اقتصاد مبتنی بر خدمات توسعه یابد.

رییس سازمان فضایی ایران بیان کرد: اقتصاد مبتنی بر خدمات از ۵۶٫۲ درصد به ۵۶٫۹ درصد رسیده است و این نشان از عملکرد مناسب در این حوزه است.

براری ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در استان، گفت: استفاده از فناوری‌های پیشرفته، توسعه سبد اقتصادی را رقم میزند و توانمندسازی اقتصادی را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی ، وی با اشاره به جایگاه مهم آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان فضایی ایران مقدمات همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شروع کرده که توانمندسازی آذربایجان غربی در صنعت فضایی می تواند در تقویت این همکاریهای منطقه ای بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست