اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: این شهرستان برای دومین سال متوالی به عنوان شهر خلاق کشور در زمینه کتاب معرفی شد.

قادر مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین اختتامیه انتخاب و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران با حضور معاون اول رییس جمهوری، جمعی از مسوولان فرهنگی کشوری و اهالی قلم و فرهنگ در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد و این شهرستان توانست عنوان شهر خلاق کتاب را از آن خود کند.

وی اضافه کرد: مهاباد امسال نیز در میان پنج نامزد نهایی برای کسب عنوان شهر خلاق کتاب و جزو ۲۰ شهر راه یافته به مرحله نهایی کسب عنوان پایتخت کتاب قرار داشت.

مرادی اظهار داشت: به همین مناسبت لوح افتخار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو به همراه جوایز حمایتی مالی و معنوی به منظور توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی به شهرستان مهاباد تعلق گرفت.

مرادی اضافه کرد: در این آیین یزد نیز از میان ۲۰ شهر راه‌ یافته به مرحله نهایی داوری به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌های پایتخت کتاب به عنوان «پایتخت کتاب ایران» دست یافت.

به گزارش ایرنا، ۲۰ شهر راه یافته به مرحله نهایی این دوره شامل مهاباد و ارومیه از آذربایجان غربی، شهرری از استان تهران، خورموج و برازجان از بوشهر، دزفول و رامهرمز از خوزستان، سبزوار از خراسان رضوی، خرم‌آباد از لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم و سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از کرمانشاه، شیراز و اوز و صدرا از فارس، بابل از مازندران و ابرکوه و یزد از استان یزد بود.

هدف از انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌ محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی و ساماندهی و بهره ‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی است.

این طرح با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تشکل‌های نشر و دیگر نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود.

در چهار دوره قبلی به ترتیب شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست