اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی مهاباد گفت: تجهیزات موردنیاز برای کارکنان مراکز درمانی و بیمارستانی برای جلوگیری از سرایت کرونا ویروس وجود ندارد و باید تامین شود.

 به نقل از ایرنا؛ شب گذشته جلسه‌ای با حضور جمعی از مسوولان، پزشکان و کارشناسان امر در دفتر نمایندگی نظام پزشکی شهرستان مهاباد بهریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شد که تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت.

دکتر بیژن دباغیان فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی مهاباد در این جلسه گفت: برای مقابله با این بیماری باید به‌صورت همه جانبه وارد میدان شد زیرا سرعت انتقال آن بسیار سریع بوده و می‌تواند در مدت کوتاهی در جامعه منتشر شود.

او افزود: هر فرد مبتلا به راحتی میتواند ۱۰ تا ۱۵ نفر را آلوده کند و این آلودگی به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند از این رو پیشگیری در آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دباغیان با بیان اینکه علایم این بیماری بسیار شبیه آنفلوانزا است اضافه کرد: در این بیماری معمولا ۲۰ درصد از مبتلایان دچار بیماری شدید می‌شوند و حدود ۲ درصد افراد مبتلا فوت می‌کنند.

او با انتقاد از دست‌اندرکاران بهداشت و سلامت آذربایجان‌غربی افزود: در حالیکه وی تنها پزشک فوق تخصص در بیماری‌های جنوب استان است دانشگاه علوم پزشکی هنوز ارتباط و یا مشورتی را با وی و سایر متخصصان صاحب نظر در استان برای مقابله با این بیماری و سهیم کردن آنها در تصمیم گیری‌ها انجام نداده است که بسیار جای سووال دارد.

دکتر دباغیان با بیان اینکه تجهیزات موردنیاز برای کارکنان مراکز درمانی و بیمارستانی برای جلوگیری از سرایت آن وجود ندارد که باید تامین شود ادامه داد: برای مقابله با چنین شرایطی سازوکارهای ویژه‌ای نیاز است که باید از سوی دست‌اندرکاران سلامت فراهم شود.

دولت فروش و عرضه ماسک در داروخانه‌ها را ممنوع اعلام کرده است

نماینده صنف داروخانه‌های مهاباد هم در این جلسه گفت: با وجود کمبود ماسک در جامعه مسوولان ذیربط در وزارت بهداشت هیچ‌گونه اقدامی برای جبران این کمبود انجام نداده و حتی با وجود احتمال شیوع این بیماری در کشور در این زمینه پیش بینی لازم را هم انجام نداده‌اند.

دکتر صابر موسی‌زاده با بیان اینکه کمبود ماسک هم‌اکنون در بعد روانی مشکلی برای مردم شده است افزود: درحالیکه مردم از یک سو انتظار دریافت ماسک را از داروخانه‌ها دارند از سویی دیگر دولت فروش و عرضه ماسک در داروخانه‌ها را ممنوع اعلام کرده است که این امر مشکلات زیادی را برای این صنف بوجود آورده و آنها را در معرض انواع اتهام قرار داده است.

او اضافه کرد: در چنین شرایط ملتهبی تعزیرات حکومتی نیز بازرسان خود را روانه داروخانه‌ها کرده است که این امر خود بر میزان مشکلات کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده افزوده است.

موسی زاده گفت: باید با فرهنگ‌سازی و استفاده از کارشناسان مسایل اجتماعی، مشکل حال حاضر در سطح جامه مدیریت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست