اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون شش هزار نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

 رضا نقی زاده پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد بیکاران در استان ۱۶۰ هزار نفر است افزود: با توجه به ابلاغ و تخصیص نیافتن ۵۰ درصد از اعتبارات اشتغال زایی لازم است بانکها همکاری های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای استان آذربایجان غربی برای ایجاد مشاغل خانگی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان تصویب شده که نیمی از این اعتبارات در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان واگذار شده است.

نقی زاده با اعلام اینکه حدود ۳۵ مرکز کاریابی داخل وخارج از کشور جهت ایجاد اشتغال جوانان و مهیا کردن شرایط سرمایه گذاری ایجاد شده است افزود: انعقاد تفاهم نامه با هشت دانشگاه استانی جهت فراهم کردن شرایط کاری برای دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند تا بعد از فراغت دچار مشکل نشوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: کل تسهیلات ابلاغی برای پرداخت به روستاییان برای اشتغال پایدار به میزان ۲۷۰ میلیارد تومان با دو هزار و ۶۳۲ طرح مصوب با اشتغال زایی به تعداد هشت هزار و ۱۶۷ نفر است.

نقی زاده تعداد تعاونی های اعتباری را ۱۳۱ تعاونی با حدود ۵۱ هزارنفر عضو اعلام و خاطر نشان کرد: تعداد تعاونی های مرزنشین در استان نیز ۲۶ تعاونی با جمعیتی بالغ بر ۲۴۲ نفر است.

مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ به ترتیب در فصول بهار۱۱ درصد، تابستان ۱۴.۹ درصد، پاییز ۱۴.۸ درصد و زمستان ۱۳.۶ درصد بود.

نقی زاده گفت: در سال ۹۷ به ترتیب در فصول بهار ۱۴.۹تابستان ۱۴.۸درصد و پاییز ۱۳.۶ درصد بوده و امسال در حالت کلی میانگین نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۴.۶ درصد اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست