اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نشست خبری رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر مجموعه در حال برگزاری بود برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی بنا به دستور رئیس سازمان به محوطه باز کشانده شد.

اما بخش پرحاشیه این نشست زمانی پدیدار شد که حین دورهمی و مصاحبه که باران شهریوری مهمان امروز استان می باشد و در فضای باز در حال برگزاری بود به همراه رعد و برق حال و هوای خاصی به نشست خبری امروز ریاست سازمان که به بهانه گرامیداشت هفته دولت برگزار شد ببخشد تا نمایندگان اصحاب رسانه هم مشمول خسارت سال کشاورزی شده و یک نشست خبری پرهیاهو با طعم باران و رعد و برق را هم تجربه کنند.

افتتاح ۳۷۳ طرح کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این نشست گفت : تعداد ۳۷۳ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

رسول جلیلی اظهارکرد : تعداد ۱۶ پروژه مدیریت آب و خاک و اداره کل منابع طبیعی از مجموع ۳۷۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۶میلیارد ریال در ایام گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی خواهد شد که با اجرای این طرحها برای ۴۶۱ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

او افزود: از مجموع ۳۵۷ طرح قابل افتتاح ، ۲۳۹ طرح در زیر بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی، ۷۷ طرح عشایری، ۱۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۹ طرح درزیربخش صنایع تبدیلی و غذائی، ۵ طرح در بخش تولیدات گیاهی ،  ۹طرح دربخش تولیدات دامی و دو طرح در بخش شیلات را شامل می شود.

وی بیان کرد : با بهره برداری و کلنگ زنی از مجموع این طرحها برای تعداد ۲۰۰۸ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی، جهش تولید، امنیت غذایی به عنوان شعار هفته دولت در بخش کشاورزی سال ۹۹ انتخاب شده است، افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از ۶۲۸ میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران، بیش از ۴۸۲ میلیارد ریال نیز اعتبارات ملی و بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیشترین تعداد طرحهای قابل افتتاح مربوط به بخش آب و خاک است که از هفته جهاد کشاورزی تا کنون عملیاتی شده است، گفت : برای بهره برداری از ۲۳۹پروژه در زیر بخش مدیریت آب و خاک شامل ۲۳۶ پروژه سیستم های نوین آبیاری در سطح ۹۷۷هکتار ،۲ طرح پوشش بتنی کانال به طول۳۶۶ متر، ۲ طرح خط انتقال آب با لوله به طول ۸۸۵۵ متر و همچنین یک طرح مرمت و لایروبی و بازسازی قنات به طول ۴۴۲ متر ، اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است که از این طریق برای ۶۶۵ نفر نیز به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است .

وی با اشاره به جزئیات طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت اظهارکرد: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، لایروبی و مرمت قنوات، خط انتقال اب با لوله ، تهیه، توزیع انبار و نهاده های کشاورزی، احداث و تجهیز گلخانه هیدرو پونیک سبزی و صیفی ، واحد بسته بندی انواع بذر، حبوبات و غلات، کشتارگاه صنعتی دام ، واحد تولیدی مرغ گوشتی ، بسته بندی مرغ و تولید پودر گوشت مرغ ، واحد تولیدی انواع ابمیوه ، پوره و کنسانتره ،آبرسانی به عشایر و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، اجرای عملیات آبخیزداری ، پروار بندی بره و گوساله ، پرورش اسب ، دامداری کوچک روستایی، گوساله پرواری ، پرورش ماهیان سردابی از جمله این طرحها است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد : هفته دولت فرصت مغتنمی به منظور اطلاع رسانی، تشریح و تببین فعالیت ها، دستاوردها و برنامه های  دولت در جهت آگاهی بخشی، امید آفرینی و افزایش اعتماد عمومی است. در دولت تدبیر و امید توفیقات و فعالیت های چشمگیر و ارزشمندی صورت گرفته است که باید به گونه ای برنامه ریزی نماییم که مردم اینگونه فعالیت ها را به صورت ملموس مشاهده نمایند، چراکه ارائه خدمات موجب دلگرمی مردم و تقویت نظام اسلامی می شود.

جلیلی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی تمامی توان خود را برای حل مشکلات حوزه کشاورزی به کار می‌بندد، تصریح کرد: بی شک اقدامات این سازمان در جهت افزایش ارزش افزوده و بهره‌ وری در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم است .

راه اندازی ۵۲ مرکز خرید سیب 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی همچنین گفت: امسال ۵۲ مرکز خرید سیب درختی در استان کار خرید را برعهده خواهند داشت.

رسول جلیلی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی در استان برداشت شود، افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان تولید شد و برای اولین بار نیز ۵۴۰ هزار تن سیب درختی به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شد.

جلیلی افزود: امیدواریم در سال جاری نیز روند صادرات سیب درختی نیز پر رونق تر از سال گذشته ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار کرد: از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند که امسال ۵۲ مرکز خرید ، کار خرید را بر عهده خواهند داشت که ۳۷ مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی و مابقی بخش خصوصی است.

جلیلی با بیان اینکه نظارتها برای جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده ها توسط دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه حریم جاده ها با انباشت سیب های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی و بد منظر شدن حریم جاده ها می‌شود ، لازم است دستگاه های مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس قانون نیز تولید کنندگان مواد غذایی موظفند تا مواد اولیه خود را از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند، اضافه کرد: خرید تدریجی کنار جاده‌ای باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون برای استان می شود.

وی بیان کرد: می‌توان محصول سیب زیر درختی صنعتی در مراکز بهداشتی و مجوز دار را به نحو بهینه و بهداشتی برای مدت زمان بیشتری نگهداری کرد چرا که نگهداری مواد اولیه در شرایط استاندارد موجب تولید محصول با کیفیت می‌شود.

 برنامه های هفته دولت

در ادامه محمد دیبایی رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با اشاره به عناوین برنامه های قابل اجرا در هفته دولت، برگزاری برنامه های مختلفی از جمله افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه ، برگزاری دیدار مردمی رئیس سازمان و مدیران کل ادارات تابعه با رعایت پروتکل های بهداشتی ، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدای کارکنان با رعایت پروتکل های بهداشتی  وارائه خدمات رایگان دامپزشکی را از اهم برنامه های مهم اجرایی سازمان در هفته دولت عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست