اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : « عادل نجف‌زاده » نماینده مردم خوی و چایپاره با کسب ۶ رای از ۱۲ رای اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه، ریاست این گروه را در رقابت با احمد علیرضا بیگی و وحید جلال‌زاده، نمایندگان تبریز و ارومیه در مجلس به دست گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر اظهار داشت: امید است با همدلی و همکاری تمامی اعضای این گروه بتوانیم نقش موثری در جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه منطقه ایفا کنیم.

عادل نجف‌زاده با بیان اینکه آذربایجان‌غربی کریدور آسیا به اروپا محسوب شده و نقش غیرقابل انکاری در تجارت بین المللی دارد، به ایرنا گفت: گروه دوستی ایران و ترکیه تمامی تلاش خود را برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی منطقه و کمک به خروج کشور از بن بست تحریم‌ها به کار خواهد گرفت.

طی ادوار متوالی، تعدادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت عنوان گروه دوستی ایران و ترکیه گرد هم آمدند تا تسهیل کننده روابط اقصادی در سایه امنیت پایدار در منطقه باشند. اهمیت این گروه دوستی به اندازه‌ای است که “محمدباقر قالیباف” رییس مجلس شورای اسلامی در ۹ خرداد ۱۳۹۹ طی تماس با “مصطفی شنتوپ” رییس مجلس ملی ترکیه بر ضرورت ایجاد هرچه سریعتر گروه دوستی ایران و ترکیه با حضور نمایندگان جدید ایران در مجلس تاکید کرده بود.

دوره گذشته “احمدعلیرضا بیگی” نماینده مردم تبریز به عنوان رییس گروه دوستی ایران و ترکیه انتخاب شده بود . در یازدهمین مجلس شورای اسلامی اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه از ۱۱ نفر به ۱۲ نفر و سهم نمایندگان آذربایجان‌غربی نیز در این گروه از سه عضو به پنج عضو افزایش یافته بود.

در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی “جهانبخش محبی‌نیا” از میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، “تقی کبیری” از خوی و چایپاره و “شهروز برزگر” از سلماس جز نمایندگانی از آذربایجان‌غربی در گروه دوستی ایران و ترکیه بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست