اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۴ مرکز پذیرش دانشجو در استان خبرداد.

میرحسن رسولی صدقیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه ۵ هزار و ۶۶۰ نفر دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند افزود: دانشگاه علمی کاربردی مهرماه امسال در  ۱۴۹ کد رشته دانشجو می پذیرد که از این تعداد ۸۹ کد رشته در دوره کاردانی و ۶۰ کد رشته مربوط به کارشناسی مهارتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۴۲۴ دانشجو در رشته های مختلف جذب شدند تصریح کرد: پیش بینی می شود سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در حدود ۳۰۰۰ دانشجو در رشته های مهارتی در دانشگله علمی کاربردی استان جذب شود.

رسولی بابیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان بزرگترین و مهمترین نظام مهارتی کشور است که ۷۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل می شوند گفت: این دانشگاه توانسته از دانشگاههای نسل اول و دوم‌ پافراتر گذاشته و به عنوان دانشگاه نسل سوم‌ و کارآفرین به آموزش مهارتی بپردازد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: از ۲۷ مرداد سال جاری ثبت نام در رشته های کاردانی مهارتی آغاز می شود همچنین ثبت نام بدون آزمون در دوره کارشناسی ناپیوسته نیز از ۲ شهریور به مدت یک هفته در مراکز آموزشی این دانشگاه انجام می شود.

وی بابیان اینکه از بدو تاسیس (سال ۷۴)‌۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر در رشته های مختلف از دانشگاه حامع علمی کاربردی استان فارع التحصیل شدند گفت: هدف دانشگاه علمی کاربردی از طریق آموزش مهارتی، اشتغالزایی و رونق تولید است.

رسولی بااشاره به ثبت بیش از ۱۸۰۰ مدرس در سامانه مدرسین دانشگاه علمی کاربردی افزود: امسال میزان شهریه دانشگاه به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ایجاد ۵ رشته جدید  (مدیریت منابع انسانی، نانو در البسه و الکترونیک، پرورش پرندگان تجاری و مکانیک ماشین آلات نساجی) در دانشگاه علمی کاربردی استان در دستور کار کمیسیون برنامه ریزی دانشگاه قرار دارد افزود: موافقت اولیه تاسیس مرکز جدید در منطقه آزاد ماکو انجام شده که تا بهمن ماه ایجاد می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی بااشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارافرینی در ابان ماه سال جاری در استان گفت: ۳ استارت آپ در حوزه پلیمر و عسل طی سال جاری و استارت آپ سیب نیز سال آینده توسط دانشگاه علمی کاربردی در سلماس برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست