اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر کاهش کشف مواد محترقه از کشف بیش از ۳ میلیون عدد در سطح استان خبر داد و گفت : با توجه به گرانی این مواد و جلوگیری از قاچاق آن متاسفانه برخی ها اقدام به ساخت مواد معترقه دست ساز کرده اند که این مواد هم عواقب خطرناکی برای شهروندان دارد.

سردار مسعود خرم نیا پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با هشدار به خانواده‌ها با توجه به آئین چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: از بعدازظهر روز سه‌شنبه مأموران انتظامی در محل‌های از پیش تعیین شده برای برقراری امنیت و آسایش آحاد مختلف جامعه و مردم استقرار می‌یابند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضائی اگر در چهارشنبه آخر سال افرادی اقدام به پرتاب مواد منفجره و محترقه به سوی مردم و اموال عمومی کند ضمن تشکیل پرونده قضائی برای افراد خاطی، تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس خواهند بود.

سردار خرم نیا با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروز ۹۸ از امروز به طور رسمی آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت افزود: عدم رعایت قوانین ترافیکی موجب بروز تصادفات، و بوجود آمدن خسارت‌های مادی و معنوی و حتی فوت‌های ناشی از تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۱ ماهه امسال بیش از یک میلیون نفر با سامانه ۱۱۰ پلیس آذربایجان غربی تماس صورت گرفته اند از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه بسیاری از این تماس‌ها ضروری نبوده و یا در حوزه اختیارات و وظایف پلیس نیست پلیس مجبور است در همه جا حضور یابد و این باعث هدر رفت زمان در تماس‌های ضروری و عملیاتی می‌شود لطفاً در مواقع ضرور با پلیس و سامانه ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کشفیات مواد مخدر انتظامی استان گفت: ۴ هزار و ٧١۴ کیلو و ٧۶٢ گرم انواع مواد مخدر در ١١ ماهه سال جاری در استان کشف شده که نشان دهنده بالا بودن گرایش به سمت مواد مخدر است.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه مشاهده می‌کنیم حتی در جزئی‌ترین تصادفات داخل شهری ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود در حالی که تصادفات خسارتی زیر ۷ میلیون نیازی به حضور پلیس در سر صحنه نیست به همین دلیل از عموم شهروندان درخواست داریم در زمان تصادف نسبت به جابجایی خودروی خود اقدام کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده مشاوره در سال جاری تشکیل شد که موجب پیشگیری از ارجاع پرونده‌ها به دادگستری شد.

سرهنگ علی سعیدی رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی هم گفت : متاسفانه در طول ۱۱ ماهه امسال ۳۹۳ نفر در جاده‌های استان در اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش دارد.

سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راهور انتظامی آذربایجان غربی نیز بیان کرد : متاسفانه در طول ۱۱ ماهه امسال ۱۲۰ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

سرهنگ سامان غنی زاده رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی هم تاکید کرد  : در ۱۱ ماهه امسال ۱۱۷ درصد پرونده قتل منجر به کشف، ۱۱درصد آدم ربایی، ۱۰۸ درصد سرقت مسلحانه کشف شده و در این مدت ۷۵۴۶ نفر مالخر و سارق و ۲۴۱۹ نفر قاچاقچی دستگیر و در اختیار مقام قضایی قرار گرفته  و در ۱۱ ماهه امسال ۳۵۲ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۶۱۲۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

سرهنگ حسین صمدپور رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان هم گفت : برای اولین بار در کشور طرح همسایه بانی را به صورت پایلوت در ارومیه اجرا می شود و این طرح برای استفاده از ظرفیت های مردمی و برای کاهش جرائم از ایام نوروز امسال به اجرا گذاشته می شود.

سرهنگ مالکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هم از همراهی و تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران در طول یکسال تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست