اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: هیئت‌های بازرسی شرایط و زمینه‌های برگزاری سالم و صحیح انتخابات را فراهم کنند.

رسول مقابل ظهر جمعه در نخستین جلسه هیئت بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی افزود: انتخابات به عنوان یک رفتار سیاسی و از مولفه‌های مهم نظام‌های مردم سالار بوده و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی ادامه داد: مقوله انتخابات و مراجعه به آرای عمومی برای اداره کشور بارها در قانون اساسی و کلام بنیان‌گذار کبیر جهموری اسلامی ایران و بیانات مقام معظم رهبری تصریح و بر آن تاکید شده است.

مقابلی با بیان اینکه مسئولیت تامین امنیت داخلی و برگزاری انتخابات، دو مأموریت و وظیفه اصلی وزارت کشور و به تبع آن استانداری‌ها به شمار می‌رود افزود: در این راستا بازوی خودکنترلی در برگزاری انتخابات، هیأت‌های بازرسی انتخابات است تا شرایط و زمینه‌های برگزاری سالم و صحیح انتخابات فراهم شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان غربی افزود: با استناد به ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مسوول حسن اجرای جریان انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا هیئت بازرسی مامورانی جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت نام و أخذ رأی اعزام می‌کند.

در ادامه این جلسه احکام اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان که توسط رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور صادر شده بود به آنها اعطا شد.

برابر احکام صادره از وزارت کشور، «رسول مقابل» مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری به عنوان رئیس هیئت بازرسی انتخابات، «مهرداد دلیری» مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری به عنوان دبیر هیئت، کاظم خبازی مدیرکل اداری و مالی استانداری به عنوان عضو هیئت، «عارف خدرلو» مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به عنوان عضو هیئت و «غلامرضا صراف» مدیر هسته گزینش استانداری به عنوان اعضای هیئت بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی منصوب شدند.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست