اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نامه ایی به وزیر کشور، درخواست نماینده میاندوآب در خصوص الحاق چند روستای شهرستان مهاباد و بوکان به میاندوآب را غیر کارشناسی و بر خلاف امنیت ملی دانست.

 جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: متاسفانه اخیراً در نامه ای عادی و غیر کارشناسی، نماینده میاندوآب در مجلس خواستار الحاق روستاهای (بادام، برده شان، قوپی باباعلی) شهرستان مهاباد و روستای (قره گل) شهرستان بوکان به میاندوآب را مطرح کرده که در فضای مجازی و از طریق نماینده مذکور پخش شده است.

او ادامه داد: لذا با توجه به اهمیت موضوع در نامه ای به وزیر کشور درخواست تذکر جدی به این نماینده مجلس داده شده است. هر چند به لطف تلاش دستگاه‌های امنیتی امنیت کامل در منطقه حاکم است، اما چنین اقداماتی در شرایطی که منطقه آبستن حوادث است، نباید تکرار شود.

نماینده مهاباد با اشاره به حادثه تلخ الحاق روستاهای شامات مهاباد به میاندوآب در سال های گذشته، تاکید کرد: ضروری است از اقدامات زیر زمینی و بدون مبنای کارشناسی در زمینه الحاق مناطق و تقسیمات کشوری خودداری شود.

محمودزاده تصریح کرد: مردم انقلابی مهاباد و بنده به عنوان خدمتگزار مردم این مسئله را هرچند در حد مکاتبه‌ای ساده هم باشد تحمل نخواهیم کرد و هشدار می‌دهیم که در صورت تکرار و ادامه موضوع هرگونه تبعات امنیتی و اجتماعی ایجاد شده در این زمینه متوجه افرادی خواهد بود، که اقدام به چنین کارهای غیر کارشناسی و بر خلاف امنیت ملی می کنند.

گفتنی است؛ نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی طی دو نامه در سال‌های ٩٩ و ۱۴۰۰ درخواست الحاق روستاهای (قره گل) بوکان و (بادام، برده شان، قوپی باباعلی) شهرستان مهاباد و همچنین چندین روستا از شهرستان ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی! به شهرستان میاندوآب را به دفتر تقسیمات کشوری ارسال کرده است!!

به گزارش کردپرس، منطقه شامات، در شمال شرق مهاباد و شامل دشت های حاصلخیز کشاورزی است که در ابتدای دهه هفتاد، به انضمام دهها روستای کردنشین  دیگر از مهاباد جدا و به میاندوآب ملحق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست