اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر کشور در بازدید از مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای استفاده آسان مرزنشینان از امکانات مرزی تاکید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی که برای سفری دو روزه از شنبه در کردستان به سر می برد با حضور در مرز باشماق مریوان و مرز سیران بند بانه از نزدیک با مشکلات این ۲ مرز آشنا شد و تصمیماتی برای حل این چالش‌ها گرفت.

رحمانی فضلی در بازدید از مرز باشماق با تاکید بر اینکه امکان صادرات سالانه ۱۰ میلیارد دلاری از این مرز وجود دارد اظهار داشت: اگر بتوانیم مشکلات مرز را حل کنیم شرایط تجارت تسهیل می‌شود که در این راستا برخی موارد درحد تصمیم‌گیری در محل قابل رفع است که تصمیم لازم اتخاذ و ابلاغ شد و البته برخی نیز منوط به تصمیمات کلان است.

وی افزود: افرادی که در این منطقه زحمت می‌کشند و تلاش می کنند، باید بتوانند از مرز با سهولت و راحتی تمام استفاده کنند.

رحمانی فضلی یادآور شد:  تمام درخواست مردم نیز این بود که امکانات و زیرساخت‌ها و خدمات بیشتری ارائه شود تا ارز بیشتری برای کشور حاصل شود.

وی اضافه کرد: در خصوص ساماندهی و ایجاد شرایط واردات از طریق مرز باشماق، آنچه که مربوط به وزارت کشور بود در نشستی که در این زمینه در مرز برگزار شد دستور پیگیری و حل مشکل داده شده و آنچه که مربوط به دیگر وزارتخانه ها است منتقل می‌شود تا راهکاری عملی برای حل مشکلات فراهم شود.

وزیر کشور پس از بازدید از مرز سیران بند بانه نیز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فاصله نزدیک مرز سیران بند تا شهر سلیمانیه تجار مایل هستند از این مرز کالا صادر ‌کنند و وزارت خارجه و استاندارکردستان تلاش‌ کرده‌اند تا این امکان فراهم شود.

وی افزود: این وزارتخانه هم از طریق وزارت خارجه برای تحقق این امر پیگیری می‌کند و با توجه به بازدید انجام شده از این مرز به می‌رسد توجیه لازم را دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دولت تصمیم خوبی برای بسته شدن معابر غیرمجاز مرزی گرفت اظهار داشت: قرار شد بازارچه‌های مرزی با رعایت اصول گمرکی امکان ورود تعداد مشخصی از کالاها را داشته باشند اما در مسیر اجرای آن اتفاقاتی از جمله در زمینه ثبت سفارش و سامانه‌های ثبت رخ داد.

وی یادآور شد: این موضوع دوباره به هیات دولت ارسال شده است که با پیشنهادات داده شده در نتیجه دولت برای اجرای آن قانع شود.

وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به تبعیت مردم منطقه از اینکه از معابر غیرقانونی استفاده نشود بنابراین حق آنها است که روش‌های قانونی، مناسب و تسهیلات لازم را برای آنها فراهم کنیم و بنای دولت هم بر این است.

وی تاکید کرد: مسیر کارشناسی انجام این امر طی شده و از کمیسیون‌ها هم گذشته است و در صحن دولت باید مطرح شود.

رحمانی فضلی افزود : پس از آن حدود ۱۴۰ کالا با شرایط خاص مجوز ورود به کشور پیدا می‌کند که در رونق تجاری و اقتصادی منطقه موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست