اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم شهرستانهای سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های توسعه ای خوب نیست.

کمال حسین پور عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سردشت با بیان اینکه سردشت دچار عقب ماندگی اساسی در بخش‌های اقتصادی و عمرانی است افزود: به دلیل انسداد مرزها و فراهم نبودن زیرساخت‌های توسعه و نیز بیکاری وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست.

وی از کمبود امکانات درمانی، بهداشتی و بیمارستانی در سردشت گلایه کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه و نیز وجود هزاران جانباز و مصدوم شیمیایی کمبود امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم درد مضاعفی شده و شایسته مردم این منطقه نیست.

حسین پور با تاکید بر توجه ویژه مسئولان برای رفع محرومیت‌های این شهرستان اضافه کرد: بعد از گذشت ۳۳ سال از بمباران شیمیایی سردشت کمبود نیروهای بیمارستانی و امکانات در حد این مردم نیست و همچنین در گذشته با عدم مدیریت با اضافه کردن تخت بیمارستانی به بیمارستان سردشت به صورت غیر استاندارد توسعه داده شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی در سردشت بیان کرد: سردشت از نظر زیرساخت‌ها جزو شهرستان‌های محروم کشوری است راه‌های مواصلاتی غیر استاندارد در تمامی محورهای منتهی به سردشت باید ساماندهی شود.

حسین پور گازرسانی روستایی، مشکلات کولبری و عدم ساماندهی کارت مرزنشینان، بیکاری، مدارس فرسوده و غیراستاندارد شهری و روستایی، نامناسب بودن وضعیت آب شرب در حاشیه شهر، کمبود فضای سبز، نبود طرح جامع و تفصیلی شهرداری سردشت را از دیگر مشکلات پیش روی مردم این شهرستان برشمرد.

وی با اشاره به جنایت بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ اظهار داشت: این اقدام غیرانسانی که آلام آن پس از گذشت بیش از سه دهه هنوز التیام نیافته است، سند توحش غرب و نماد دوگانگی حقوق بشر آمریکایی و صفحه رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر به شمار می‌رود.

امام جمعه سردشت نیز در این جلسه با بیان اینکه فاجعه بمباران شیمیایی این شهر مسکونی در برابر چشمان به ظاهر حقوق بشری استکبار جهانی روی داد افزود: تمام سوابق آمریکا پر از جنایات ننگین است که استفاده از سلاح شیمیایی و ده‌ها مورد دیگر تنها بخشی از خوی استکباری آنهاست.

ماموستا محمد واوی با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های فرهنگی باید تلاش کرد این جنایت از اذهان فراموش نشود افزود: امسال جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برنامه‌ای در این شهرستان برگزار نشد اما وعده‌هایی که مسئولان کشوری در سال‌های قبل و در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت دادند هنوز جزو انتظارات این مردم بوده که عملی نشده و برجای مانده است.

فرماندار سردشت نیز در این نشست گفت: بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ و به شهادت رساندن ۱۱۹ نفر اهالی بی‌دفاع این شهر سند جنایت استکبار جهانی در حمایت از دولت وقت عراق است

اقصی نخشی پور افزود: این جنایت به عنوان سند حقانیت نظام اسلامی ایران و جنایتکاری آمریکا و ایادی آن است و ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از این جنایت شیمیایی رژیم بعث، نه تنها فجایع ناشی از این فاجعه غم‌انگیز التیام نیافته است بلکه آثار مصیبت بار قصور و چشم‌پوشی عامدانه حامیان و پشتیبانان صدام در عرصه جنگ‌های نیابتی و تروریستی نظام سلطه و صهیونیسم، فجایع جدیدی را علیه بشریت و مردمان مظلوم این کشورها پدید آورده است.

فرماندار سردشت با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت افزود: این کلینیک که تلاش می‌شود در هفته دولت آماده بهره برداری شود، گرچه نمی‌تواند همه نیازمندی‌های مصدومان شیمیایی را تأمین کند اما بخش عمده‌ای از مشکلات آنها را رفع خواهد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست