اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اکنون که فرصت حضور در انتخابات را داریم نباید جامعه و قشر فرهیخته اجازه دهند که برخی از کاندیداها که تنها از پشتوانه مالی و قبیله ای برخوردار هستند مسیر راه یافتن به مجلس را برای خود سهل و آسان ببینند و این سنت ناشایست را در مقوله انتخابات نهادینه سازی کنند.

به گزارش کردپرس، رسم بر این است که چند ماه مانده به انتخابات مجلس یا شورای اسلامی نمایندگان  فعالیت و رفت و آمدهای خود را به حوزه انتخابیه که از آنجا به مجلس یا شورا راه یافته بیشتر می کنند. تلفن های همراه آنان با اولین زنگ  جواب داده می شود! یک پای ثابت مراسم های عزا و تحریم هستند. وعده هایی به مردم می دهند که نه از عهده وزیر برمی آید نه از عهده رییس جمهور!!

به هر حال ناپدید شدن نمایندگان مجلس در انظار عمومی و تغییر شماره تنها سه سال و نیم طول می کشد! و بعد از آن مردم یا همان موکلین به راحتی می توانند هم با نماینده شان گفتگو کنند و هم اینکه هر خواسته ای داشته باشند وکلای مردم بر دیده منت می گذارند.

از سوی دیگر چند ماه مانده به انتخابات مجلس و شورا، شاهد یارگیری این دوستان هستیم و به مانند بازی فوتبال به دنبال هافبک، دروازه بان، خط حمله و… می گردند و این چنان می نمایاند که انتخابات صحنه لشگرکشی است!!

همین عوامل و بداخلاقی های انتخاباتی زمینه برخی از ناهنجاری ها در این حوزه را به وجود آورده است و باعث گردیده که قشر فرهیخته جامعه کمتر در انتخابات حضور پیدا کنند که باید گفت که یارگیری و قبیله بازی نه تنها بر حضور بیشتر مردم در انتخابات تاثیر مثبتی نخواهد داشت، بلکه زمینه های کاهش مشارکت را از یک سو به شدت تقویت می کند و هم اینکه نمایندگانی به مجلس می روند که توانایی استیفاء حقوق مردم حوزه انتخابیه خویش را ندارند و در همه حال به دنبال حاشیه هستند.

سیدامیر کیاست؛ کارشناس مسایل سیاسی در گفت وگو با کردپرس اظهار داشت: برای داشتن یک انتخابات پرشور نیازمند برخی اصلاحات و نیز بسترسازی های مناسب هستیم که این امر شاید زمانبر باشد، ولی بسیاری از بداخلاقی های انتخاباتی که اکنون به وفور در زمان این همه پرسی ملی دیده می شود را باید از بین برد.

کیاست در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات نمود بارز مردم سالاری می باشد، گفت: اکنون که فرصت حضور در انتخابات را داریم نباید خود جامعه و قشر فرهیخته اجازه دهند که برخی از کاندیداها که تنها از پشتوانه مالی و قبیله ای برخوردار هستند مسیر راه یافتن به مجلس را برای خود سهل و آسان ببینند و سنت ناشایست و دور از تمدن را در مقوله انتخابات نهادینه سازی کنند.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: متاسفانه اگر نگاهی به ادوار گذشته نمایندگان مجلس در استان کردستان از گذشته تا کنون داشته باشیم، به عینه می بینیم که بسیاری از این دوستان بهارستان نشین از دو عنصر تمکن مالی و قبیله ای بهره برده اند.

کیاست در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تا زمانی که نگاه جامعه نسبت به انتخابات یک نگاهی علمی، تخصصی و متمدنانه نباشد، نباید انتظار انتخاب نمایندگان مطالبه گر و جسور را داشته باشیم.

وی با انتقاد از وضعیت منفعل نمایندگان این استان در بهارستان، گفت: هر دقیقه و هر ساعت از وقت نمایندگان و نیز قدرت چانه زنی بالای آنان می تواند برای استان کرمانشاه مثمرثمر و حیاتی باشد، ولی به عینه می بینیم که برخی از نمایندگان به دنبال حاشیه هستند و علنا مردم را فراموش کرده اند.

این کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: از سوی دیگر شاهد بداخلاقی بین نامزدهای انتخاباتی هستیم که این امر باعث می شود که چهره و سیمای این همه پرسی لکه دار شود، لذا اگر به دنبال آبادانی و توسعه شهر و استان مان هستیم باید به دور از تعصبات بی جا و قبیله ای در پای صندوق های رای حضور پیدا کنیم.

با این حال از ماههای گذشته عملا نامزدهای مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان فعلی به صورت چهره به چهره اقدام به یارگیری و ائتلاف های پنهانی نموده اند که امید دست دستگاه های نظارتی این گونه تخلفات را رصد نماید تا افرادی شایسته و کاردان وارد بهارستان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست