اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : راه آهن سراسری ارومیه – مراغه بعد از دو دهه فردا با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت به بهره برداری رسیده و ارومیه به شبکه ریلی متصل می شود.

  راه آهن سراسری مراغه ارومیه که عملیات ساخت آن از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتر در استان آغاز شده، قرار بود هفته دولت امسال با حضور یکی از مقامات کشوری به بهره برداری برسد که این وعده نیز به دلیل عدم اتمام مراحل نهایی ایستگاه ارومیه به فردا همزمان به سفر رئیس جمهوری منتقل شد.

راه‌آهن مراغه – ارومیه از طرح‌های عمرانی آذربایجان غربی است که ارومیه را به راه‌آهن سراسری وصل می‌کند، که تاکنون ۸۴ کیلومتر از این طرح به بهره برداری رسیده و مابقی فردا به بهره برداری می رسد.

ایستگاه راه آهن ارومیه ۱۶ هزار متر مربع وسعت دارد که یکی از بزرگترین ایستگاه های راه آهن در سطح کشور محسوب می شود، ظرفیت‌های گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در ارتباطات و امنیت در مسافرت‌های طولانی از بزرگ‌ترین مزایای خط آهن است.

آذربایجان غربی به‌دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به‌عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا یاد می‌شود اما ارومیه با وجود ضرورت و اهمیت توسعه زیرساخت‌های راه و حمل‌ونقل محروم از شبکه ریلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت این طرح گفت: راه آهن مراغه- ارومیه هم اکنون به مرحله به بهره برداری رسیده و فردا همزمان با حضور مقامات کشوری همراه با ایستگاه های راه آهن ارومیه و نقده افتتاح خواهد شد و مرکز استان به شبکه حمل و نقل ریلی کشور اتصال می شود.

ابراهیم مبارک قدم در گفتگو با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال برای احداث راه آهن مراغه – ارومیه به طول ۱۸۲ کیلومتر هزینه شده است افزود: عملیات ریل گذاری به طول ۱۰۰ کیلومتر و اتمام عملیات ساخت ایستگاه های راه آهن نقده و ارومیه در سه سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معماری ایستگاه راه آهن ارومیه با مساحت ۱۵ هزار مترمربع برابر با الگوهای نوین و ایرانی –اسلامی طراحی شده است افزود: شبکه ریلی با برخورداری از ظرفیت‌های مناسب برای ترانزیت کالا، مزیت صادراتی برای بسیاری از تولیدات منطقه ای نسبت به دیگر روش‌های حمل و نقل دارد.

ابراهیم مبارک قدم با تاکید بر اینکه راه آهن مراغه – ارومیه در مسیر شهرهای پرجمعیت جنوب استان قراردارد ، ادامه داد: سهولت در حمل و نقل کالا، راه اندازی پایانه لجستیکی در ارومیه به خاطر نزدیکی به دو مرز بین المللی، زمینه سازی مناسب برای توسعه صادرات استان و توجه ویژه به توسعه شبکه حمل و نقل در استان را می‌توان از مهم ترین مزیت های این طرح به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به ارائه خدمات حمل و نقل مسافری در مسیر ارومیه تا مراغه اشاره کرد و ادامه داد : پیش بینی شده که خدمات حمل و نقل مسافر در روزهای آینده در ایستگاه راه آهن ارومیه ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست