اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت ۷۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان خبر داد.

رسول جلیلی با بیان این مطلب افزود: زعفران یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران است و با تولید و صدور آن همه ساله ارز قابل توجهی وارد کشور می شود.

او ادامه داد: با توجه به میکرو کلیمای موجود در این استان که شباهت  زیادی به آب و هوای خراسان جنوبی  ( بیرجند و قائن ) دارد و از سوی دیگر به دلیل نیاز کم این گیاه به آب و آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان شروع شده و رو به افزایش است.

جلیلی افزود: در طی چند سال اخیرسطح زیر کشت این محصول در استان به حدود ۴۵  هکتار رسیده و عملکرد آن به طور میانگین ۵ کیلو گرم در هر هکتار افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴۲ کیلوگرم از مزارع زیر کشت این محصول ، زعفران برداشت شد که شهرستانهای ارومیه ، میاندواب ، شوط،  پیرانشهر و سلماس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده اند.

او اضافه کرد: زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می شود و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز جزو اولویت های سازمان جهاد کشاورزی می باشد و کشت زعفران در مناطقی که از سوی محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان بلامانع اعلام شده است ، ممنوعیتی ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست