اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات برنامه‌محور است و شورای پیشگیری از وقوع جرم باید کار تخصصی و کارشناسی انجام داده و موضوعات مختلف جرم و بزهکاری را دنبال کند.

علی اکبر گروسی صبح امروز در دومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان‌غربی که با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های مربوطه در دادگستری استان تشکیل شد، اظهار داشت: حوزه پیشگیری از وقوع جرم موضوعات متنوعی دارد و تمام مسئولان قضائی و انتظامی کشور در حال مبارزه با جرائم خشن که آمار بالایی را در تشکیل پرونده ها به خود اختصاص داده است، هستند.

وی افزود: اقدام در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات برنامه ‌محور است که در این زمینه با برگزاری جلسات و کارشناسی‌های متعدد به دنبال دسترسی به اوضاع مطلوب هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تاکید اصلی دستگاه قضا بر آسیب شناسی کلیات موضوع و جلوگیری از وقوع جرم است که در این زمینه نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم تا با کار تخصصی و کارشناسی شده به نتیجه مدنظر و مطلوب برسیم.

گروسی به نقش رسانه ها در کاهش پرونده های جرم و بزهکاری در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما باید با انتقال مفاهیم و عاقبت وقوع جرائم و بزهکاری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در بین خانواده ها و سطح جامعه فعال باشند تا شاهد کاهش جرم و بزهکاری درکشور باشیم.

رئیس شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در آذربایجان غربی، به فعالیت مجرمین سازمان یافته و حرفه ای اشاره کرد و گفت: مجرمین سازمان یافته و حرفه ای شیوه های سنتی را رها کرده و در قالب شیوه های نوین در شبکه های اجتماعی و جرائم رایانه ای فعالیت می کنند که باید نیروی انتظامی و دستگاه قضا با اتکا به تجهیزات بروز با متخلفین برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست