اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : هنوز هم صدای ناله و زجه خانواده هایی که عزیز خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و غریبانه حتی بدون انکه بتوانند عزیزشان را برای آخرین بار در آغوششان بکشند در گوشم هست.این بیماری همه گیر خانواده های بسیاری را داغدار کرده اما هنوز هم عدم اعتقاد به استفاده ازماسک وتزریق کامل ۳ دوز واکسن معضلی است که همواره هنوز هم عده ای پیرو آن هستند.

اعتقادی یه واکسن و ماسک نداشتم

احد جوان ۳۰ ساله اهل ارومیه که مهرماه امسال سال جاری به کرونا مبتلا بود به ایسنا افزود: از زمانی که اعلام کردند واکسن بزنید اطرافیانم و پیامهایی که در شبکه مجازی نشر داده میشد مرا به نزدن واکسن تشویق می کرد.همه می گفتند وقتی مانع ابتلا نمی شد چرا واکسن بزنیم و از این دست حرفها..

وی ادامه داد: حقیقتا زیاد هم به ماسک اعتقادی نداشتم و اکثرا رعایت نمی کردم چرا که با وجود رعایت عده ای ،می دیدم هنوز به کرونا مبتلا می شدند در نتیجه من هم حساس به رعایت پروتکلها نبودم اما با ابتلای شدید به کرونا تا دم مرگ هم رفتم و پس فشارهای زیادی که خودم و خانواده ام به واسطه غفلت من کشیدیم  با خودم عهد بستم بعد از بهبودی هم خودم واکسن بزنم وهم  پروتکلها را رعایت کنم و به اطرافیانم توصیه کنم.

هیچ وقت کرونا را جدی نمی گرفتم

حسینی در حالی که ۲ هفته از ابتلای وی به امیکرون می گذرد به ایسنا گفت: من فقط یک دوز از واکسن را تزریق کرده ام و فکر می کردم بعید است به کرونا مبتلا شوم.

وی ادامه داد: بعد از ابتلا و سختی که در اثر این بیماری کشیدم به همه افراد واجد شرایط توصیه می کنم حتما هر سه دز واکسن را دریافت کنند.

حسینی گفت: هیچ وقت کرونا را جدی نمی گرفتم مخصوصا امیکرون را چرا که همه می گفتند در حد سرماخردگی ساده است در حالیکه بسیار بدتر از آنفلانزا هم بود و من دو روزی بستری شدم.

تکمیل واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ بیماران بسیار موثر و کارآمد است

دکتر سید جلیل موسوی ، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی  با تاکید براینکه تکمیل واکسیناسیون ( دریافت سه دوز ) در پیشگیری از مرگ بیماران بسیار موثر و کارامد است و انتظار است مردم در تکمیل واکسیناسیون خود فرصت را از دست ندهند، گفت: اثر بخشی دوز اول تقریبا هیچ ، دوز دوم حدودا ۳۰ درصد و دوز سوم ۷۰ الی ۹۵ درصد است که این اثر بخشی بیشتر در پیشگیری از شدت و وخامت بیماری به ویژه در مرگ و میر است.

وی خاطر نشان کرد: براساس بررسی آماری در استان از اول تیر ماه تا بهمن ماه در حدود ؛۸۷/۳ درصد از فوتی ها هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند، ۴/۶ درصد دوز اول ،۵/۸ درصد دوز دوم  و فقط ۰/۴ درصد سه دوز واکسن زده بودند.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: واکسیناسیون دوز سوم بالا ۱۸ سال، ۳۴/۴ درصد است و پوشش واکسیناسیون دوز اول ۵ الی ۱۱ سال ۱۳/۳ درصد است که این امار چندان رضایت بخش نیست.

دکتر موسوی اظهار کرد: واکسیناسیون لازم است ولی کافی نیست، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند .هم میهنان باید هر دو را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا؛ متأسفانه بیمارستانها مملو از بیماران امیکرون است، عدم رعایت پروتکلها و عدم تکمیل واکسیناسیون دودی است که علاوه بر اینکه به چشم خود فرد می رود جامعه را نیز درگیر می کند لذا ضروری است هرچه سریعتر هر کس در مسیر قطع زنجیره انتقال با واکسیناسیون و رعایت پروتکلها اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست