اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشت ۳ هزار هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری خبر داد.

اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اظهار کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از راهکارهای مهم برای تأمین امنیت غذایی در کشور است که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و به شدت پیگیری می‌شود.

کرامتی با بیان اینکه تقویت و انتقال دانش به مزارع در سال زراعی جدید ، ضرورت توسعه بخش کشاورزی است، گفت : بدین منظور، تا کنون  تعداد ۱۷ کارگاه آموزشی، ۷۶ دوره آموزشی ترویجی و برای تعداد ۴۳۹۶ نفر از کشاورزان آموزش چهره به چهره برگزار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود که تا کنون ۱۴۳ هزار و ۶۸۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه محصولات دیم رفته است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

رییس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این طرح در ۱۸ شهرستان استان به جز چهاربرج اجرا می شود، گفت: ۲۸۰ کارشناس پهنه در مراکز جهاد کشاورزی استان به منظور تسریع در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها به کارگیری می شوند که هر کارشناس حداکثر بر هزار هکتار از اراضی دیم نظارت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست