اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۸۶ هزار قلم داروی غیرمجاز از عطاری‌ها در ارومیه کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.

فرزاد صیادی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اقلام دارویی شامل داروهای جنسی، چاقی، لاغری، مخدر و روانگردان بوده که از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ در ارومیه کشف شده است.

وی اضافه کرد: ارزش این اقلام بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت همچنین ۵۲ عطاری که اقدام به فروش این اقلام می کردند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: از این تعداد، ۳۵۶ قلم انواع داروی قاچاق و دست ساز تقلبی شامل انواع داروهای جنسی، چاقی، لاغری، مخدر و روانگردان به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون ریال با حکم شعب رسیدگی‌کننده امحا شد.

صیادی فر افزود: کارشناسان معاونت غذا و داروی ارومیه با شماره ۳۲۷۶۶۸۲۶ آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت و همچنین پاسخگویی به سوالات شهروندان درخصوص فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل است.

در حال حاضر بسیاری از مردم برای پیشگیری یا درمان، سراغ داروهای گیاهی رفته اند که همین امر، موجب شده تا برخی برای سوء استفاده از ناآگاهی مردم، اقدام به فروش داروهای غیرمجاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست