اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از کشف ۳۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا در استان طی ۸ ماه کذشته سالجاری خبر داد.

غلامرضا بابایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵ هزار و ۳۶۸ فقره بازرسی صنفی و غیرصنفی در استان انجام شده است، افزود: از این تعداد سه هزار و ۱۶ فقره بازدید از واحدهای صنفی و مابقی غیرصنفی است.

وی با اعلام اینکه در راستای این بازدیدها ۳۰۰ فقره پرونده قاچاق تشکیل و تحویل مراجع قضائی شده است، ادامه داد: سیگار و تنباکو با ۱۲۵ فقره و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۱۲۲ فقره پرونده بیشترین پرونده‌های قاچاق را تشکیل می‌دهند.

بابایی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، افزود: سم، کود، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، تجهیزات پزشکی، داروی دامی، دارو از دیگر پرونده‌های قاچاق در سال جاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه در بخش عرضه کالا نیز ۱۴۱ پرونده قاچاق تشکیل شده است، گفت: در زمینه عرضه کالاهای صنفی و غیرصنفی نیز ۶ هزار و ۴۴۳ فقره بازدید توسط مأموران بخش نظارت و بازرسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده قاچاق در زمینه عرضه کالا نیز ۳۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود، بیان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۰ فقره پرونده در بخش عرضه در بخش اصناف بوده است.

تشکیل ۱۶۴ پرونده تخلف در زمینه اقلام بهداشتی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از تشکیل ۱۶۴ پرونده تخلف در زمینه اقلام بهداشتی طی ۸ ماه گذشته سالجاری در استان خبر داد.

غلامرضا بابایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز جامعه به اقلام بهداشتی و ضدعفونی افزود: با شیوع این بیماری بازرسی در این خصوص تشدید شده و در طول ۸ ماه گذشته ۵ هزار و ۲۹۵ مورد بازرسی در این بخش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه این بازرسی‌ها ۱۶۴ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال تشکیل شده و به مراجع قضائی معرفی شده است، عنوان کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها ۹۶۹ لیتر الکل طبی، ۳۴ هزار و ۱۰۱ عدد ماسک پزشکی، یک هزار و ۴۴۳ بسته دستکش، ۱۲۰ عدد ژل ضدعفونی و ۷۲۹ لیتر محلول ضدعفونی از متخلفان کشف شده است.

بابایی با اشاره به بازرسی و گشت‌های مشترک با ادارات ذیربط اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۵ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، ۶۵۹ مورد با اداره کل دامپزشکی، ۱۶۴ مورد با جهاد کشاورزی، ۱۶۶ مورد با شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در مجموع ۲ هزار و ۳۴۳ مورد گشت مشترک با نهادها وادارت ذیربط انجام شده که در مجموع ۷۷۵ پرونده به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش مهر ؛ بابایی، اقلام بهداشتی، کالاهای اساسی، نان، واحدهای صنفی، کود، سم، مرغ و لوازم خانگی را از مهمترین گروه‌های کالایی مورد بازرسی در استان برشمرد.

افزایش ۷ درصدی تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل ۷ هزار و ۵۸۷ فقره پرونده تخلف صنفی در ۸ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

غلامرضا بابایی  از افزایش ۷ درصدی تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۶ هزار و ۹۰۹ مورد بازرسی از بازار استان انجام شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته صنفی را ۶۸۷ میلیارد ریال برشمرد و اظهارکرد: در مدت زمان مذکور همچنین ۳ هزار و ۲۲۶ مورد شکایت و گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان و سامانه ۱۲۴ دریافت شده که ۲ هزار و ۲۹۴ مورد تلفنی، ۵۷۹ مورد شکایت حضوری و ۳۵۳ مورد نیز به صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: پس از بررسی و رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های دریافتی، یک هزار و ۴۸۰ مورد متخلف و یک هزار و ۴۴۷ مورد نیز غیر متخلف شناخته شده اند.

وی از رسیدگی و بررسی ۱۵۱ فقره پرونده ارزی در راستای رسیدگی و پایش واحدهای دریافت کننده ارز دولتی در استان، خبر داد و اظهار کرد: پس از بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فوق ۱۵ فقره منجر به تشکیل پرونده با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۳۰۶ میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

بابایی با اشاره به رصد و پایش مستمر بازار و قیمت گیری روزانه بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ثبت در سامانه قیمت سازمان حمایت، بررسی و رصد سامانه ثبت انبارها، قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و وارداتی را از دیگر اقدامات این سازمان در ۸ ماه گذشته عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست