اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: به منظور تامین نیازهای استانی خروج الکل از آذربایجان غربی به هر مقصدی ممنوع است.

محمد مهدی شهریاری در دوازدهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: روند تهیه و تولید اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان روز به روز بهتر می شود اما اینکه تامین نیاز داخل استان اولویت ماست.

او با بیان اینکه الکل مورد نیاز در داخل استان مصرف شود و در صورت مازاد بودن به سایر استان‌ها داده شود، ادامه داد: تولید مصرف الکل در سطح استان باید مدیریت شود و اگر استان نیاز داشت، واردات انجام می‌گیرد؛ اگر استان‌های دیگر پافشاری کنند، می‌توان از محصولات وارداتی به آنها داد که البته قیمت آن بالاتر خواهد بود.

شهریاری در خصوص جبران کمبود ماسک در استان نیز گفت: به زودی محموله های وارداتی به استان وارد می شود که٢٠٠ هزار عدد انواع ماسک از چین به استان ما رسیده و ١٠ هزار مورد هم از وزارت دفاع درخواست کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: اولویت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی را کادر درمان، کارگران، سالمندان و صنوف خدماتی که با مردم در ارتباط هستند دارند و دستگاه های نظارتی و بازرسی بر روند چرخه توزیع نظارت جدی داشته باشند.

شهریاری با انتقاد از عملکرد برخی از  نمایندگان مجلس  گفت: عده ایی از نماینده های استان در مجلس محموله اقلام بهداشتی را از تهران تحویل می‌گیرند و بدون رعایت عدالت اجتماعی در سطح حوزه انتخابیه خود توزیع می‌کنند که این کار مناسب نیست.

او با اشاره به اینکه برای مدیریت بیماری کرونا مبادی ورودی و خروجی استان بشدت کنترل می شود از مسافران نوروزی درخواست نمود این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

شهریاری تصریح کرد: استانها از اتخاذ تدابیر جزیره ای منع شده اند گفت: ما تابع سیاستهای ملی هستیم و در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی ضمن تشدید کنترل های لازم و غربالگری از مسافرین نیز خواهش می کنیم این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پویش ۲۹۱۴ مردم در خانه ماندن تشویق کرد و گفت: برای قطع زنجیره شیوع کرونا  در خانه ماندن بسیار مهم است.

او از غربالگری سلامت ۶۰ درصد جمعیت استان نیز خبر داد و افزود: در این زمینه با تلاش نیروهای بهداشت و طرح بسیج ملی اقدام خوبی انجام گرفته که می بایست این پرسشگری از مردم تداوم داشته و موارد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شوند.

در این جلسه علاوه بر اینکه روسای کمیته های مربوطه گزارشی ارائه نمودند آخرین تدابیر اتخاذ شده برای مدیریت بیماری کرونا و نیز راهکارهای تشدید قطع زنجیره از جمله لزوم تعطیلی جدی بازارهای سنتی، پاساژهای و مراکز تجمعی مورد تاکید قرار گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست