اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : یک تولید کننده نمونه استانی جوجه یکروزه در ارومیه گفت:  واردات گوشت مرغ عامل اصلی نیمه تعطیلی برخی واحد های تولید کننده گوشت مرغ است.

ایرج ادیب نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه واردات گوشت مرغ ضربه بزرگی به واحدهای تولیدی وارد می کند افزود: هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ وجود ندارد و واردات عامل اصلی نیمه تعطیلی برخی واحد های تولید کننده گوشت مرغ است.

این تولید کننده برتر استانی با اشاره به نحوه آغاز فعالیت خود  تصریح کرد: از سال۶۶  و در سن ۳۰ سالگی و با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در حوزه جوجه کشی در یک کارگاه کوچک شروع به کار کرده و با گسترش واحد تولیدی خود در سال های اخیر چندین بار واحد نمونه جوجه کشی و تولید کننده برتر استانی انتخاب شدم.

ادیب نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲۰نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این واحد مشغول به کار هستند خاطر نشان کرد: در این واحد تولیدی سالانه ۳۰هزار تن گوشت مرغ و ۷۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و به بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی دنیا به سوی صنعتی شدن پیش می رود اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۵ زنجیره غذایی یکی از استان های کشاورزی کشور است بنابراین برای رونق این بخش باید کشاورزی سنتی و صنعتی را با هم تلفیق کنیم و همگام با دنیا به سوی کشاورزی صنعتی گام برداریم.

این تولید کننده برتر استانی با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر یاد آور شد: هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ در استان وجود ندارد و نیازی به واردات گوشت و مرغ وجود ندارد بلکه علت اصلی گرانی گوشت مرغ عدم نظارت دولت بر توزیع گوشت مرغ در بازار است.

وی افزود: جهاد کشاورزی و دولت با ارائه تسهیلات، جلوگیری از واردات و کمک به تولید کنندگان می توانند جلو دلالان نهاده های دامی را گرفته و نیاز بازار را تامین کنند.

ادیب نیا ادامه داد: زیر ساخت های لازم برای بهره برداری مدرن از محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد بنابراین اگر زیر ساخت های تولید فراهم شود واحد جوجه کشی استان  توانایی تولید ۳ میلیون تن گوشت مرغ را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست