اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: ۳۴۲ زندانی جرایم غیر عمد استان در انتظار کمک خیرین هستند.

مجتبی محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان در انتظار کمک و مساعدت خییرین برای آزادی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۲ پرونده زندانی جرایم غیر عمد با ۵۰ میلیارد تومان بدهی در حال تکمیل و اقدامات نهایی برای آزادی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد استان شدند، خاطر نشان کرد: مبلغ کل بدهی های این زندانیان جرایم غیر عمد و مالی  بیش از ۱۴۴میلیارد و ۴۷۶میلون تومان است.

مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته کل مبلغ نقدینگی خانواده ها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی بیش از ۳۲ میلیارد و ۷۲۳میلیون ریال، گذشت از شکایات بیش از ۲۸۸ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال، کمک بلاعوض پرداختی بیش از ۹۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال ، اعطای تسهیلات بانکی بیش از ۶۶ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال و پذیش اعسار بیش از ۹۶۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی در خصوص مساعدت های خیرین استان و ستاد دیه کشور در سال گذشته نیز یاد آور شد: مجموع مساعدت های به ستاد دیه استان بیش از ۹۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال ، مبالغ اهدایی توسط خیرین  بیش از ۷۰ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال و تمهیدات اعطایی ستاد دیه کشور نیز بیش از ۲۶ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال بوده است.

محمدی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان ۷۰ جشن گلریزان در سطح استان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برگزار می شود.

آزادی ۳۰ زندانی در ماه رمضان امسال

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی همچنین  از آزادی ۳۰ زندانی در ماه رمضان امسال خبرداد.

مجتبی محمدی در مراسم تقدیر از فعالین پویش های آزادسازی مادران زندانی جرائم غیر عمد در استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری با کمک و همکاری ستاد فرمان اجرایی امام ۳۰نفر زندانی در استان آزاد می شوند.

وی بااشاره به آمار زندانیان زن آزادشده طی سال گذشته افزود: در سال گذشته با همت خیرین ۱۷ زندانی زن جرائم غیر عمد و مالی با مجموع بدهی ۱۶میلیارد تومانی آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اداره کل آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت های مردمی و خیرین است، تصریح کرد: قطعا به تنهایی نمی توان به مقابله با آسیب های اجتماعی پرداخت بنابراین برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه تشکل ها، سمن ها ، موسسات خیریه و دیتگاه ها هستیم.

مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی اظهار کرد: در چند سال گذشته با شیوع کرونا مردم با مشکلات اقتصادی روبرو شدند و همین باعث شد به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی عده ای به حبس محکوم شوند.

مجیدی با اشاره به اینکه در ۴ماه گذشته اقدامات خوبی در بحث کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان داشتیم یادآور شد: پویش ” خاتم سلیمانی” از جمله این پویش ها بود که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار و به عنوان یک پویش شاخص در کشور انتخاب شد.

مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی اظهار کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی، تغییر ایده و روش و فکر زندانیان و اشتغال آنها همکاری و حمایت تمام دستگاه ها و متولیان فرهنگی و حمایتی نیاز است.

وی ادامه داد: زندانیان آزاد شده برای ادامه زندگی و عدم برگشت به زندان نیازمند حمایت و دریافت تسهیلات هستند، متولیان امر باید تا حدامکان در اعطای تسهیلات بانکی به آنها با ملایمت برخورد کنند.

آزادی ۱۰بانوی زندانی

سرپرست امو بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته ۱۰بانوی زندانی در پویش” مادر به خانه می آید” آزاد شدند.

نیر الهامی بابیان اینکه طی سال گذشته ۳ پویش “مادر به خانه می آید” برگزار شد، گفت: در پویش اول هدف گذاری برای آزادی ۲بانو بود که خوشبختانه باهمت خیرین، ۴بانو دارای فرزند خردسال با میزان بدهی ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان در استان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در دو  پویش دیگر در کنار پویش” مادر به خانه می آید ” نیز ۶ مادر زندانی جرائم غیر عمد دارای فرزند خردسال آزاد شدند.

الهامی با تاکید به اینکه خوشبختانه طبق آمار بزهکار زن در استان بسیار کم است، اظهار کرد: در تلاش هستیم با میانجیگری و صلح و سازش مشکلات عمده زنان زندانی استان را حل کرده تا شاهد این باشیم که هیچ مادری به دلیل مالی و جرائم غیر عمد در زندان نباشد.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی یاد آور شد: اسلام به زن کرامت و منزلت بخشیده به طوری که در روایات و احادیث آمده که از دامن زن انسان به معراج می رود.

وی خاطر نشان کرد: وجود و تاثیر مادر در خانه بسیار مهم است چرا که برخورداری از یک جامعه سالم و متمدن نیاز به داشتن خانواده متمدن است و زن نقش مهمی در شکل گیری خانواده سالم و متمدن دارد.

الهامی ادامه داد: زن به عنوان موثرترین عامل وراثتی و محیطی نقش مهمی در پرورش فرزندان سالم و رشد شخصیت کودک دارد.

هیچ بانویی زندانی نباشد 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه افزود: در سال جاری نیز پویش هایی در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی به ویژه برای آزادی مادران زندانی برگزار می شود تا با برگزاری این پویش ها هیچ بانویی در بند نداشته باشیم.

طاهر بخشایی خاطر نشان کرد: جایگاه استان در خصوص تعداد بانوان زندانی جرائم غیر عمد در سطح کشور به دلیل تعداد اندک زندانی، جایگاه خوبی است هر چند وجود یک بانوی زندانی جرائم غیر عمد برای استان نیز زیاد است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بااشاره به جایگاه ارزشمند زن در خانواده اظهار کرد: مادر رکن رکین خانواده است و پرورش دهنده نسل، زن است با دور شدن زن از خانواده، بنیان خانواده آسیب می بیند.

وی یاد آور شد: اگر جامعه، خانواده و دانشگاه به وظیفه خود در خصوص تربیت عبدی صالح به خوبی عمل کند دیگر در جامعه شاهد مجرم بجز برای جرایم غیر عمد نخواهیم بود.

در ادامه از فعالین پویش های آزادسازی مادران زندانی جرائم غیر عمد در استان تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست