اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۷ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد جاده ها آسفالت شده است و امسال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر هم آسفالت خواهد شد.

ابراهیم مبارک قدم در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: در سطح استان ۱۰ هزار کیلومتر راه های اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که در مجموع شبکه راه های استان را تشکیل می دهند و همه راه های اصلی سطح استان آسفالت هستند، ولی احتمال ترمیم، لکه گیری و روکش مجدد در راه‌های اصلی وجود دارد.

وی گفت: همچنین ۳۷۵کیلومتر بزرگراه، ۵۷۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۷ هزار و ۹۰۰کیلومتر راه روستایی در سطح استان آذربایجان غربی وجود دارد.

مبارک قدم تصریح کرد: از ۷ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی بیش از ۵۰ درصد جاده ها آسفالت شده است و بخشی از آن راه شوسه و بخشی دیگر راه خاکی است. البته همه راه‌های روستایی قرار نیست که آسفالت شوند بلکه مطابق قانون برنامه توسعه روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید حداقل یک راه آسفالته مناسب داشته باشند. بقیه راه های روستایی هم که در حد ۲۵ خانوار هستند باید یک راه شوسه داشته باشند و زیر ۲۰ خانوار نیز در قانون برنامه قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: اولویت بندی آسفالت این جاده های روستایی بر اساس جمعیت روستاها تنظیم شده و یکی از شاخص‌های اجرای راه‌های روستایی، جمعیت برخوردار از راه آسفالته است. این نسبت در استان آذربایجان غربی حدود ۸۲ درصد است و در واقع ۱۷درصد راه‌های روستایی استان به جاده آسفالته دسترسی ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این نسبت در میانگین کشوری ۹۲ درصد است و ما سعی خواهیم کرد در برنامه پنج ساله ششم توسعه به سطح میانگین کشوری نزدیک تر شویم همچنین اعتبار برای انجام این طرح ها نیز به صورت سنواتی در حوزه ملی و استانی اختصاص داده می‌شود.

مبارک قدم در خصوص پروژه های حوزه راه روستایی اظهار داشت: امسال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی امسال طی این دو برنامه آسفالت خواهد شد که به صورت اشتراکی مابین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در طرح ابرار که برای احداث راه های نیمه تمام روستایی برنامه ریزی شده است، ۱۶۰کیلومتر از محورهای روستایی استان را در سال جاری آسفالت خواهدو معادل این میزان نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست احداث دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: میزان اعتبار برای پروژه های جدید هنوز مشخص نشده است ولی میزان اعتبار در سال مالی گذشته که از شهریور ماه گذشته تا شهریور ماه امسال تعریف می شود، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ، با احتساب سهمیه قیر، در نظر گرفته شده است.

مبارک قدم کارگروه استانی اراضی در اختیار نیروهای مسلح آذربایجان غربی در اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در این جلسه در خصوص انتقال اسناد، تمدید قرارداد و فسخ قراردادهای موجود بحث و تبادل نظر و ۶۳ پرونده یگان های نظامی استان بررسی شد

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۳ مورد پرونده مربوط به سپاه پاسداران ، ۱۶ مورد پرونده مربوط به نیروی انتظامی  و ۴ مورد پرونده نیز مربوط به مرزبانی استان بود .

وی تصریح کرد: صورتجلسه کارگروه پس از تصویب و تائید سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان املاک و اراضی نیروهای مسلح جهت اجرائی شدن به استان ابلاغ خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست