اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۴ حدود ۷۵ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم شود.

محمود بدلی با اشاره به اینکه ۲۵۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، اظهارکرد: در مجموع ۸۳ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات این بنیاد مقاوم سازی شده و هفت هزار واحد هم در دست اجراست.

وی ادامه داد: سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سطح کشور با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت مردم و استفاده از تسهیلات روستایی مقاوم سازی می‌شود و بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سهم آذربایجان غربی در مجموع ۱۲ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات برای هر واحد امسال ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و به ۵۰۰ میلیون ریال رسیده و نرخ بهره تسهیلات هم پنج درصد با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است، افزود: ۱۰۳ هزار نفر برای استفاده از تسهیلات به بنیاد مسکن مراجعه و از این تعداد تاکنون ۹۲ هزار نفر به بانک عامل معرفی شده که ۸۸ هزار نفر نیز کار مقاوم سازی را آغاز کردند.

بدلی خاطرنشان کرد: در مجموع دو هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که دو هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: روستاییان می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست