اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ۹۸.۳ درصد جمعیت استان دز چهارم را نزده و می توان گفت که اکثریت استان ایمنی لازم و کافی را نسبت به ویروس کرونا نداشته و مستعد ابتلا در موج هشتم هستند.

دکتر سید جلیل موسوی اظهار کرد: از بین جمعیت ۵ سال به بالا در استان، ۴۹۰ هزار و ۳۰۵ نفر یعنی ۱۵ درصد هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

او  افزود: ۹۸.۳ درصد دز چهارم را نزده و می توان گفت که اکثریت جمعیت استان ایمنی لازم و کافی را نسبت به ویروس کرونا نداشته و مستعد ابتلا در موج هشتم هستند.

دکتر موسوی بیان کرد: براساس اخرین آمار اعلامی ۸۴.۵ درصد از جامعه هدف بالای ۵ سال استان ذز اول، ۷۵.۸ درصد دز دوم، ۳۴.۶ درصد دز سوم و ۱.۶۸ درصد دز چهارم را دریافت کردند.

او ادامه داد: طی دی ماه سال جاری ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۸۳ نفر دز اول، ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۰۸ نفر دز دوم، یک میلیون و ۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر دز سوم و ۵۳ هزار و ۹۴ نفر دز چهارم را از بین جامعه هدف ۵ سال به بالا تزریق کردند.

دکتر موسوی اظهار کرد: بهترین ایمنی را افرادی دارند که اولا سابقه بیماری کرونا را داشته و واکسیناسیون نیز انجام داده اند.در مرحله بعدی افرادی که واکسیناسیون لازم و کافی را انجام داده اند و از زمان دریافت آخرین دز واکسن بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و نوع آن دردرجه بعدی قرا دارد ضمن اینکه دریافت واکسن از انواع مختلف ایمنی بهتری را ایجاد می کند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه در موج هشتم تنوع ویروس کرونا را خواهیم داشت و در حدود ۵ زیرسویه در حال چرخش خواهد بود، گفت: این زیرسویه های امیکرون نسبت به قبل از سرعت انتشار و انتقال بالایی برخوردارند و اکثرا بیماری خفیف و بیشتربا علایم و نشانه هایی در دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه گوارشی ایجاد خواهد کرد.

او ادامه داد: بیماری دارای طیف وسیعی از افراد بی علامت تا موارد شدید و منجر به مرگ را خواهد داشت به ویژه در کودکان که حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد بی علامت خواهد بود و این افراد بی علامت خطر جدی برای تداوم چرخش و انتقال ویروس هستند.

دکتر موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷ نفر در بخش های کرونای استان بستری هستند که از این تعداد تست ۵ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری هستند، در پایان به ایسنا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی مثبت و بستری مثبت در استان گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست