اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  :  استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی استان به ویژه در برخی شهرستان ها، گفت: اولویت بندی در اجرای طرح های ورزشی ضروری است و طرح هایی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید در اولویت اجرا و اتمام قرار گیرند.

محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ورزش آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت توسعه اماکن ورزشی در مناطق مختلف استان، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب، زمینه ارتقای جایگاه استان بین استان های مختلف کشور را در سرانه و زیرساخت های ورزشی فراهم کنیم.

او  اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت های مختلف به ویژه اعتبارات استانی و ملی، ظرفیت بخش خصوصی، توان سخت افزاری نهادهای مختلف و همچنین خیّران بیشتر استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر نگاه ویژه دولت به توزیع متوازن امکانات در کشور ادامه داد: جبران عقب ماندگی ها در همه بخش ها از جمله مهمترین برنامه های دولت است و همین امر در حوزه ورزش نیز با جدیت دنبال می شود.

معتمدیان اولویت بندی در اجرای طرح های ورزشی را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد:  طرح هایی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید در اولویت اجرا و اتمام قرار گیرند.

او توجه به توسعه ورزش قهرمانی در کنار اجرای برنامه های ورزش همگانی را مهم دانست و تاکید کرد:  به هر ۲ بخش ورزش همگانی و قهرمانی توجه ویژه ای صورت گیرد و در کنار توجه به توسعه ورزش در سطوح مختلف جامعه، از قهرمانان نیز حمایت ویژه شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت استان در میزبانی مسابقات مختلف ورزشی گفت: از این ظرفیت باید بیش از پیش استفاده شود و ما باید بتوانیم میزبانی رخدادهای مهم ورزشی را در ارومیه و دیگر شهرهای استان شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت طرح های نیمه تمام استان و همچنین ورزش و جوانان ارائه کرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان کشوری و استانی برای اتمام طرح های نیمه تمام شدو

 سجاد بیرامی تاکید کرد تمام همت خود را برای اتمام طرح های نیمه تمام و ساماندهی وضعیت ورزش و جوانان استان بکار خواهیم گرفت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان به ارائه گزارشی از اهداف و دستورالعمل شورای ورزش استان در قالب دو موضوع مهم ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و نیز سند ترویج فرهنگی ورزش های همگانی در قالب شورای فرهنگ عمومی کشور با اصل محوری : جامعه فعال، محیط فعال، مردم فعال و سیستم فعال پرداخت و گزارشی از وضعیت موجود و پیشینه ورزش استان را نیز ارائه کرد.
دکتر بیرامی در ادامه سخنان خود موضوعات مهمی شامل: اهمیّت حضور ورزشکاران استان در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین ،حمایت از تعمیم ورزش های همگانی با شعار: انسان سالم محور توسعه پایدار جامعه همچنین برگزاری و میزبانی مسابقات و رویدادهای مختلف ورزشی ملّی، آسیایی، جهانی و بین المللی و برپایی اردوهای تیم های ملّی را مطرح کرد و گفت: نرخ مشارکت در توسعه ورزش های همگانی در مقایسه با آسیب های اجتماعی رقم قابل قبولی نیست و می طلبد همکاری و تعاملات سازنده ای در این بخش وجود داشته باشد.
بیرامی در ادامه افزود: توسعه ورزش کارکنان دولت یکی از برنامه های مهم اداره کل ورزش و جوانان بعنوان گامی اصلی در توسعه ورزش های عمومی و همگانی است و ما در تلاشیم بعد از ماه مبارک رمضان المپیاد ورزشی کارکنان دولت را با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی برگزار کنیم.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در خاتمه بر حمایت جدّی شورای ورزش استان از توسعه ورزش همگانی، حمایت از ورزش قهرمانی بخصوص در ۵ ماه مانده به بازی های آسیایی هانگ ژو چین، بهره گیری از ظرفیت و امکانات ورزشی دستگاه های دیگر و اهمیّت دوره های آموزشی فواید و آسیب های ورزشی در بین کارکنان دولت را از مهمترین موضوعات مهم جاری ورزش استان دانست و ابراز امیدواری کرد که با حمایت های لازم کارهای خوب و بزرگی در مسیر توسعه ورزش استان برداشته شود.
رونمایی از داشبورد مدیریتی پایگاه اطلاعاتی سامانه مبین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بعنوان یکی از اوّلین استان های کشور در ارائه این فناوری از دیگر برنامه های شورای ورزش استان بود که توسط لیلا قنبری بعنوان مجری طرح و از کارشناسان متخصص حوزه فناوری اطلاعات اداره کل ورزش و جوانان استان تشریح گردید.
گفتنی است در جلسه شورای ورزش استان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان، مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه شهدای استان و مدیرکل آموزش و پرورش هر کدام در سخنانب به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست