اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پیش نویس یادداشت همکاری آکادمی ورزشی بلگراد کشور صربستان با ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی امضا شد.

با حضور رؤسای ۱۵ هیات ورزشی استان و جمعی از روسای ادارات شهرستانی ورزش و جوانان، پیش نویس یادداشت همکاری بین آکادمی ورزشی بلگراد کشور صربستان با ورزش و جوانان آذربایجان غربی به امضای رئیس هیات ورزشی اقتصادی کشور صربستان و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان رسید.

در سومین روز سفر هیات ورزشی اقتصادی بلگراد صربستان به ارومیه جلسه مشترک بررسی پیش نویس همکاری های مشترک دوجانبه بین رؤسای هیات های ورزشی منتخب استان آذربایجان غربی و رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانی برگزار گردید.

در این تفاهم نامه قرار است، تبادل تیم های ورزشی بین دو طرف، برگزاری اردوهای آموزشی و تدارکاتی در رشته های مختلف ورزشی، تبادل دانش در حوزه ورزش از طریق اعزام مربیان و داوران، برگزاری مسابقات ورزشی براساس مقررات بین المللی، همکاری داوران تیم میهمان در حین برگزاری مسابقه، همکاری در توریسم و سرمایه گذاری های بخش ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی چندجانبه، تورنمنت بین المللی و اردوهای مشترک ورزشی، دیدارو سفرهای متقابل رؤسای سازمان های ورزشی، عهده دار شدن هزینه سفر و اقامت میهمان توسط میزبان انجام شود.

همچنین مقرر شد، پیش نویس بعد از بحث و بررسی کارشناسی و تخصصی در کارگروه مربوطه و تشارک و تأیید مقامات رسمی دو طرف و پس از جمع بندی نهایی، در کشور صربستان ( شهر بلگراد) منعقد خواهد شد.

اماکن ورزشی ارومیه مورد توجه هیات اقتصادی ورزشی صربستانی قرار گرفت

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: اماکن ورزشی ارومیه مورد توجه هیات اقتصادی ورزشی صربستانی قرار گرفت.

دکتر سجاد بیرامی در این جلسه گفت: ارتباط با صنعت یکی از برنامه های مهم ما است و وجود ظرفیت های استانی و استفاده از فرصت هم مرزی با چند کشور، بدنبال همکاری با سایر کشورها با رایزنی باآنها هستیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: صربستان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در ورزش با ورزشکاران مختلف در سطح بین المللی یکی از کشورهاییست که همکاری با آن می تواند در توسعه و رشد ورزش بسیار با اهمیت باشد و آکادمی ورزش بلگراد نیز در این راستا برای همکاری انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه، این آکادمی در تهران، شمال و جنوب کشور همکاری هایی را آغاز کرده اند و با توجه به ظرفیت استان ما بدنبال بهره گرفتن از این آکادمی هستیم افزود: در طی روزهای گذشته، بازدیدهایی از اماکن ورزشی و نقاط مختلف شهر ارومیه انجام دادیم که مورد توجه هیات صربستانی قرار گرفت.

بیرامی اظهار کرد: بحث انتقال دانش از طریق دانشگاه ارومیه، برگزاری اردوهای مشترک و مسابقات و اعزام و جذب ورزشکاران و مربیان جزو محورهاییست که در پیش نویس تفاهم نامه قرار گرفته است ضمن اینکه احداث دهکده های ورزشی با امکانات به روز نیز از دیگر برنامه هاییست که مدنظر قرار گرفته است.

بیرامی گفت: برای موفقیت های بیشتر نیاز به همراهی شما داریم تا ورزش استانمان را بیش از پیش توسعه دهیم.

توریسم ورزشی و درآمد قابل توجه برای دو طرف

رئیس آکادمی ورزش بلگراد گفت: همکاری‌های ورزشی می‌تواند به توریسم ورزشی و درآمد قابل توجه برای دو طرف منجر شود.

سینیشا یاسنیچ گفت: یادداشت تفاهم نامه بین آکادمی ورزش بلگراد با ورزش و جوانان آذربایجان غربی فقط یک تفاهم نامه نیست بلکه همکاری با باشگاه هایی چون پارتیزان و ستاره سرخ، همکاری با وزارت ورزش صربستان، شهرداری بلگراد و نهادهای دیگر است که می توانند با این استان همکاری کنند، این آکادمی با مربیان و فدراسیون ها و باشگاه های مختلف همکاری دارد و می تواند زمینه انتقال دانش و تجربه را فراهم کد و این تفاهم نامه آغازگر یک همکاری مشترک طولانی مدت بین دو طرف است.

وی افزود: یکی از سیاست ها، دانشجویان آکادمی بجز دانش نظری دانش عملی را نیز در بهترین باشگاه زیر نظر مربیان حرفه ای و صاحب نام انتقال دهد.

یاسنیچ افزود: بلگراد یکی از شهرهای اروپاییست که آماده است با ورود به بازار کشور دوم فرهنگ و قوانین آن کشور را مد نظر قرار دهد و به آن احترام بگذارد و برای همکاری احترام ویژه ای قائل است.

وی گفت: آماده انتقال تجربیات و دانش هستیم، همه این برنامه های ورزشی علی رغم داشتن هزینه زیاد، درآمد قابل توجهی برای طرفین دارد و امروز دعوت نامه ای برای دعوت مدیرکل ورزش و جوانان و همراهان ارسال شد تا برای بیست و پنجمین سالگرد تاسیس آکادمی به شهر بلگراد سفر کند.

رئیس آکادمی ورزش بلگراد در پاسخ به خواست های رؤسای هیات ها و ادارات شهرستانی گفت: توسعه و گسترش توریسم ورزشی می توانیم با برگزاری مسابقات و اردوهای مشترک به آن دست یابیم و به عنوان یکی از مهم ترین اهداف علاقه شدیدی برای تاسیس و احداث اماکن ورزشی داریم.

وی ادامه داد: برخی اماکن شهر ارومیه فرسوده شده ولی می توان با سیاستی که در صربستان داریم با بازسازی و مرمت آنها اقدام کنیم و در خصوص همکاری در زمینه های مختلف هیات کارشناسی از دو طرف تشکیل خواهدشد.

یاسنیچ در خصوص بخش فرهنگ و جوانان نیز گفت: سیاست جوانان و سیاست فرهنگ دو اصل مهم در دو کشور ایران و صربستان است، جدای از قصد پرورش ورزشکاران همزمان تلاش داریم که از انسانی اجتماعی هوشمند و جوانی با فرهنگ و احترام گذاشتن به دیگران پرورش دهیم که به ارزش های انسانی باور داشته باشد.

در این جلسه عبدالسلام معروفی رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی و چند تن از روسای هیات های ورزشی و روسای ادارات توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت هیات خود و همچنین بر تقویت ارتباط طرفین برای ورزش منطقه و دو کشور و استان تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست