اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس آکادمی ورزشی بلگراد در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر گشترش همکاری های دوجانبه بلگراد و آذربایجان غربی در زمینه توسعه زیرساخت ها و سرمایه گزاری ورزشی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ؛ سینیشا یاسنیچ رئیس آکادمی ورزشی بلگراد کشور صربستان و هیأت هعمراه وی با حضور در استانداری آذربایجان غربی با طاهر بخشایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی دیدار و گفتگو کرد.

بخشایی در این دیدار که ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و دکتر سجاد بیرامی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و جمعی از مدیران ستادی اداره کل نیز حضور داشتند، گفت: سابقه همکاری های سیاسی، اقتصادی و ورزشی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و صربستان قدمتی دیرین و ارزشمند دارد و استان آذربایجان غربی که یکی از قطب های ورزشی کشورمان است نقش مهم و بسزایی در تربیت ورزشکاران و قهرمانان بنام در رشته های مختلف ورزشی داشته و دارد و از این رو بر اساس علاقمندی استان به توسعه مناسبات و همکاری های بین المللی، قطعاً تعاملات بلگراد و آذربایجتان غربی می تواند زمینه رشد ورزش را برای هر دو طرف از جنبه های مختلف فراهم نماید.
وی در خاتمه از انعقاد تفاهمنامه همکاری با آکادمی ورزشی بلگراد بعنوان یکی از ده آکادمی مطرح ورزشی دنیا استقبال کرد.
سینیشا یاسنیچ رئیس آکادمی ورزشی بلگراد نیز در این دیدار از حسن توجه استاندار و مسئولین استانداری آذربایجان غربی به توسعه مناسبات بین المللی با هدف اعتلای ورزش تقدیر کرد و گفت: صربستان کشور کوچکی است امّا به لحاظ ورزشی دارای وسعت قابل توجهی است و آکادمی ورزشی بلگراد به لحاظ علمی و عملی علاوه بر اینکه با بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی همکاری می کند به دنبال سرمایه گذاری ورزشی هم به لحاظ زیرساختی و هم به لحاظ منابع انسانی اعم از مربیان و داوران و ورزشکاران می باشد.
پروفسور دکتر یاسنیچ در خاتمه گفت: به دنبال بهره گیری از ظرفیت های بزرگ ورزشی استان آذربایجان غربی و البته تبادل دانش و تجربیات دو طرف هستیم و اعتقاد داریم این تعاملات می تواند پیوندهای عمیق دوستی را نیز افزایش دهد و حضور مربیان ورزشی صربستان در کشور ایران در طی سالیان گذشته این امر را تأیید می کند.
رئیس آکادمی ورزشی بلگراد همچنین گفت: در المپیک توکیو ۶ مدال از مجموع ۹ مدال کسب شده توسط ورزشکاران صربستان توسط ورزشکارانی بدست آمد که از دل آکادمی ورزشی بلگراد بیرون آمده بودند.
دکتر سجاد بیرامی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه توسعه روابط ورزشی بین بلگراد و آذربایجان غربی را یکی از برنامه های جدّی استان بیان کرد و گفت: آذربایجان غربی در بسیاری از رشته های ورزشی دارای استعدادهای برتری است که ظهور و درخشش قهرمانان بزرگی در ترکیب تیم های ملّی در رویدادهای جهانی و المپیک این واقعیت را به وضوح نشان می دهد.
بیرامی پتانسیل های جوانان و ورزشکاران استان را فرصتی بزرگ برای تعامل با جوانان و ورزشکاران کشور صربستان دانست و گفت: پس از بازدیدها و گفتگوهای دوجانبه در زمینه توسعه همکاری های دوجانبه به اشتراکات خوبی دست خواهیم یافت که نتیجه آن یک تفاهمنامه قوی و منسجم بین آذربایجان غربی و بلگراد خواهد بود.
بازدید هیات ورزشی اقتصادی صربستان از امکانات ورزشی دانشگاه ارومیه 
در دومین روز سفر هیات پنج نفره بلگراد صربستان به استان آذربایجان غربی، این هیات از اماکن ورزشی دانشگاه ارومیه بازدید کرد.
 در این بازدید که دکتر سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و معاونین اداره کل نیز حضور داشتند، ابتدا امکانات ورزشی دانشگاه ارومیه در پردیس دانشگاه ارومیه در خیابان شهید بهشتی و سپس امکانات ورزشی دانشگاه در سایت مرکزی از جمله استخر، زمین چمن طبیعی و مصنوعی، سالن های چند منظوره و کلاس‌ها و آزمایشگاه های تخصصی تربیت بدنی توسط سینیشا یاسنیچ رئیس آکادمی ورزش بلگراد و هیات همراه بازدید قرار گرفت.
در این بازدید بر لزوم همکاری و تبادل دو طرفه تاکید شد.
در این بازدید معاون برنامه بودجه و مالی، مدیر تربیت بدنی و جمعی از اساتید دانشگاه ارومیه حضور داشتند.
تاکید هیات ورزشی اقتصادی صربستان به بهره‌‌مندی از تجارب دانشگاه ارومیه و اساتید این دانشگاه در آکادمی ورزش بلگراد

هیات ورزشی اقتصادی صربستان بعد از بازدید از امکانات دانشگاه ارومیه با معاون و اساتید دانشگاه ارومیه در خصوص نحوه تبادل تجارب و همکاری های مشترک گفت و گو کردند.

با حضور دکتر بیرامی سرپرست ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، هیات ورزشی اقتصادی بلگراد صربستان در دومین روز سفر به استان آذربایجان‌غربی امروز از امکانات دانشگاه ارومیه در حوزه ورزش بازدید و با اساتید و مسئولین تربیت بدنی این دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.
در این بازدید که سرپرست ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و معاونین اداره کل نیز حضور داشتند، ابتدا امکانات ورزشی دانشگاه ارومیه در پردیس دانشکده و سپس امکانات دانشگاه در سایت مرکزی از جمله استخر، زمین چمن طبیعی و مصنوعی، سالن های چند منظوره و کلاس‌ها و آزمایشگاه های تخصصی تربیت بدنی انجام شد.
در نشست ابتدا دکتر سجاد بیرامی سرپرست ورزش و جوانان آذربایجان غربی به بیان آمادگی استان برای همکاری های کاربردی و مشترک بین بلگراد و استان تاکید و افزود: در بازدید امروز از امکانات دانشگاه ارومیه با توجه به نزدیکی با مرز امکان همکاری اهمیت بیشتری می یابد.
وی گفت: در جلسه فردا و پایانی با هیات های ورزشی استان و ادارات شهرستانی ظرفیت ها برای همکاری های بیشتر در زمینه ورزش احصا خواهیم کرد.
بیرامی گفت: حوزه های پژوهشی و علمی و ورزش همگانی و قهرمانی می تواند زمینه های تفاهم نامه باشد .
سینیشا یاسنیچ رئیس آکادمی ورزش بلگراد نیز در این نشست هدف از این سفر را ایجاد پل و زمینه ای برای برقراری ارتباط و همکاری های مشترک با استان آذربایجان غربی بیان و خاطر نشان کرد: در بازدید از دانشگاه ارومیه، امکانات قابلی در حوزه ورزش این دانشگاه فعال است و با توجه به هم مرزی این استان با چند کشورهمکاری با این دانشگاه می تواند اهمیت ویژه ای داشته باشد.
یاسنیچ گفت: صربستان مانند ایران کشور بزرگی نیست اما با توجه به تمدن ایران به عنوان یکی از مهد های جهان امکان بهره مندی از فرهنگ این کشور نیز در این زمینه تاثیرگذار باشد.
رئیس آکادمی ورزش بلگراد اضافه کرد: صربستان دررشته های مختلف چون فوتبال، والیبال، بسکتبال و تکواندو افتخارات زیادی کسب کرده ایم که همه این ها با توجه به بهره مندی از جدیدترین علوم و دانش کسب شده است.
وی ادامه داد: طی ماه های آینده، سرپرست ورزش و جوانان آذربایجان غربی برای بازدید از امکانات شهر بلگراد به کشور صربستان سفر خواهندکرد و در این سفر که همزمان با سالروز تاسیس آکادمی ورزش بلگراد است و نشستی نیز در این زمینه برگزار خواهد شد از دانشگاه ارومیه برای حضور نماینده ای از این دانشگاه دعوت می‌کنیم.
یاسنیچ گفت: صحبت ها و تفاهم های امروز در تدوین سند پیش نویس تفاهم نامه قید خواهدشد.
یاسنیچ با اشاره به آغاز همکاری های آکادمی با تهران که ۱۲ سال قبل آغاز شد افزود: گذشت زمان امیدها به برقراری همکاری های بیشتر افزایش داد و با توجه به اینکه مهم ترین برنامه آکادمی بلگراد همکاری با گروه های حرفه ایست و اعتقاد داریم با این گروه ها می توان به نتایج موفق و دلخواه رسید، می توانیم این استان و دانشگاه در زمینه مبادله اساتید و دانشجو، تجارب علمی و دانش، برگزاری همایش های مختلف همکاری کرد.
نمانیا بریج حقوقدان هیات صربستانی نیز گفت: در زمینه های مختلف و دروس چون فیزیولوژی ورزشی می توانیم همکاری کنیم و در این زمینه اساتید بنامی با توجه به رسمیت شناخته شدن آکادمی در کمیته بین المللی المپیک در این آکادمی همکاری دارند که می توان به اساتید آلمانی و زوران گائیچ رئیس فدراسیون والیبال صربستان و سرمربی سابق تیم ملی ایران اشاره کرد.
وی اضافه کرد: در این آکادمی بهترین اساتید دروس تئوری وعملی را تدریس می کنند و با توجه به اینکه ایران در برخی رشته ها ابر قدرت است از این روز علاقمند هستیم در این زمینه با ایران همکاری داشته باشیم و از اساتید و کارشناسان ایرانی در آکادمی بهره مند شویم.
بریج خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیتی که آکادمی ورزش بلگراد در ورزش صربستان دارد در آخرین المپیک در ژاپن بیشتر مدال ها از ورزشکاران این آکادمی کسب شد این همکاری می تواند برای دو طرف بسیار با اهمیت باشد.
در این نشست همچنین قرار شد هیاتی از صربستان در کنفرانس ورزشی دانشگاه ارومیه که طی چهار ماه آینده برگزار می شود حضور یابند.
سیدمحمد کاشف معاون اداری مالی، اعزام تیم های ورزشی، مبادله اساتید و دانشجو، برقراری همایش و کنفرانس های مشترک، همکاری برای توسعه اماکن ورزشی را به عنوان موضوعاتی که می توان با صربستان همکاری کرد برشمرد.
فرضعلی پور مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه نیز گفت: با توجه به اینکه دانشگاه ارومیه در حال برنامه ریزی برای احداث کمپ تیم های ملی است می توان در این زمینه همکاری مشترکی ایجاد شود.
وی خاطر نشان کرد: آشنایی رئیس آکادمی ورزش بلگراد با دانشگاه ها می تواند به برقراری تبادلات و همکاری بین دانشگاه ارومیه و آکادمی بیش از پیش کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست