اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

زنگ خطر مصرف برق در آذربایجان غربی به صدا درآمده است و افزایش بی سابقه مصرف برق در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

آوای مرز : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ هزار کشاورز در نقاط مختلف استان از آغاز ایام اوج بار تابستانی با برنامه های مدیریت بار و مصرف برق مشارکت دارند و همکاری خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

طاهر کیامهر با بیان اینکه حاصل این همکاری کاهش ۱۰۵ مگاواتی مصرف برق در استان بود، افزود: اجرای برنامه های مدیریت مصرف تاکنون با توجه به‌ اهداف تعیین شده مطلوب بود.

وی ادامه داد: با توجه به کشاورزی بودن استان و نقش همکاری مشترکان کشاورزی با برنامه های مدیریت زمان اوج بار، بخش کشاورزی با میانگین روزانه ۱۰۵ مگاوات کاهش مصرف برق همکاری موثر و چشمگیری در اجرای برنامه ها داشته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: با همراهی و همکاری مشترکان حوزه کشاورزی بیشتر از ۹۰ درصد برنامه‌های زمان اوج بار این شرکت در این حوزه تاکنون تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف انرژی برق طی یک ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است، گفت: با توجه به در پیش رو بودن روزهای گرم تر در هفته های آتی، شرکت توزیع نیروی برق جهت تامین برق پایدار و مطمئن نیازمند همراهی بیشتر مشترکان و مردم با این شرکت هستند.

کیامهر بیان کرد: زنگ خطر مصرف برق در آذربایجان غربی به صدا درآمده است و افزایش بی سابقه مصرف برق در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته مصرف برق استان به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داشته به طوریکه رکورد پیک بار سال گذشته زده شده است.

وی بر لزوم و همراهی مردم با برنامه های مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: افزایش استفاده از وسایل سرمایشی به دلیل افزایش دمای هوا عمده ترین علت افزایش بار مصرفی امسال است که ادامه این رویه با توجه به ورود به فصل تابستان نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از تشدید نظارت ها بر مصرف برق در بخش اداری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و ادامه این روند طی روزهای آتی، نظارت‌های این شرکت بر نحوه مصرف برق ادارات و دستگاه‌های سطح استان شدیدتر از قبل پیگیری خواهد شد.
طاهر کیامهر ضمن اشاره به نقش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف برق در ایام پیک بار،عنوان کرد: اکیپ‌های نظارتی این شرکت از نیمه دوم خرداد ماه و همزمان با شروع پیک بار تابستان ۱۴۰۳ به صورت مداوم و مستمر مصرف برق دستگاه‌ها و ادارات سطح استان را مورد پایش قرار می دهند و برق ادارات پر مصرف با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: تمامی ادارات سطح استان باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعت های غیر اداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته مدیریت کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ گروه ارزیاب میدانی بر مصرف برق ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به صورت میدانی نظارت دارد که علاوه بر کنترل مصرف برق ادارات، اسامی ادارات پرمصرف جهت پیگیری های لازم در اختیار استانداری نیز قرار می گیرد.

کیامهر همچنین نقش ادارات را در کنترل پیک بار شبکه توزیع برق مهم برشمرد و افزود: بخش اعظمی از مصرف برق مشترکان اداری مربوط به سامانه‌های سرمایشی است و در صورتی که این دسته از مشترکان مطابق با دستورالعمل ابلاغی یک ساعت پیش از خاتمه ساعت اداری، تجهیزات سرمایشی مورد استفاده خود را خاموش کنند و یا مولدهای برق خود را جهت تامین بخشی از برق مصرفی خود وارد مدارکنند قطعا هدف تعیین شده در این بخش، محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگرچه برخی ازادارات استان، مجهز به کنتورهای هوشمند هستند و میزان مصرف برق آنان به صورت لحظه ای توسط این شرکت پایش می شود اما کارشناسان و ارزیابان این شرکت با حضور میدانی نیز چگونگی عملکرد این مشترکان را مورد بررسی قرار می دهند و با اداره‌های پر مصرفی که موارد را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: از ابتدای آغاز پیک بار تابستان تا کنون برای ۱۷۰  اداره متخلف در سطح استان اخطاریه صادر ونیز برق ۱۵  دستگاه اداری پرمصرف بی توجه به اخطارها قطع شده است.

گفتنی است مصارف بخش اداری سطح استان تا پایان پیک بار تابستان به طور مستمر توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی رصد و مورد پایش قرار می گیرد و در صورت عدم رعایت توسط هر یک از ادارات، برق دستگاه متخلف قطع و وصل مجدد آن تنها منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه خواهد بود.

افزایش بی سابقه مصرف برق استان

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از افزایش بی سابقه مصرف برق استان در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته مصرف برق استان به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داشته به طوریکه رکورد پیک بار سال گذشته زده شده است.
 داود صالح نمدی ضمن اشاره به رکوردزنی پیش از موعد پیک بار امسال در ۳۰ خردادماه، از ادامه این رویه ابراز نگرانی کرد و گفت: پیک بار امسال در روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه با ثبت ۱ هزار و ۱۵۱ مگاوات در سطح استان اتفاق افتاده که نشان دهنده ۹ درصد افزایش بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد. 

وی همچنین بر لزوم و همراهی مردم با برنامه های مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: افزایش استفاده از وسایل سرمایشی به دلیل افزایش دمای هوا عمده ترین علت افزایش بار مصرفی امسال می باشد که ادامه این رویه با توجه به ورود به فصل تابستان نگران کننده می باشد و تنها راه گذر موفق از پیک بار تابستان امسال همراهی و مشارکت مردم با برنامه های مدیریت مصرف می باشد.
افزایش ۹۹ مگاواتی پیک بار مصرفی امسال نسبت به سال گذشته 
مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به افزایش ۹۹ مگاواتی پیک بار مصرفی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، خاطر نشان کرد: ۳۰ خرداد ماه سالجاری در حالی رکورد پیک بار با مصرف ۱ هزار و ۱۵۱ مگاوات در استان ثبت شد که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۹۹ مگاوات کمتر و مصرف ۱ هزار و ۵۲ مگاواتی را در سطح استان نشان می داد.
وی ادامه داد: بیشترین دمای ثبت شده از زمان آغاز پیک بار تابستان تا کنون ۳۱ درجه می باشد که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بیشترین دمای ثبت شده استان ۲۹ درجه بود که نشان دهنده افزایش ۲ درجه ای دمای هوا نسبت به سال قبل شاهد هستیم اما متاسفانه میزان مصرف ثبت شده با میزان افزایش دمای هوا همخوانی ندارد و مقایسه افزایش مصرف با افزایش دمای هوا نگرانی ها برای میزان مصرف برق در روزها و هفته های آتی را دوچندان می کند.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بار دیگر از مردم استان در خواست کرد: در زمان های پیک بار ۱۲ الی ۱۸ بعد از ظهر و ۲۰ الی ۲۳ شب مصارف غیر ضرور را کاهش و تلاشگران این صنعت را در تامین برق مطمئن و پایدار یاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست