اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ساماندهی مهم‌ترین راههای مرزی استان به ۳۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به بخش حمل‌ونقل به عنوان لازمه توسعه همه‌جانبه و متوازن منطقه، افزود: ساماندهی مبادی ورودی به پایانه‌ مرزی سرو به طول٧ کیلومتر نیازمند تأمین اعتبار است،همچنین ۶٣ کیلومتراز محور نقده- پیرانشهر- تمرچین در ارتقای ایمنی دسترسی به پایانه مرزی تمرچین نیازمند تأمین و تخصیص اعتبار به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این دو پروژه است.

وی گفت:  همسو با تکمیل کریدور غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند، ساماندهی مبادی ورودی مرزی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بهره‌مندی از موقعیت استراتژیکی استان حائز اهمیت است.

حمزه‌لو  با بیان اینکه برخلاف کمبود منابع مالی در سال جهش تولید ساخت و توسعه ٢٠٠ کیلومتر راه در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای اجرا شده است، اظهار کرد: وجود ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، ؛ استان آذربایجان‌غربی را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده، به شکلی که ٢۶ درصد صادرات و ۶٨ درصد واردات جاده‌ای از طریق پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت و رازی یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی استان در بخش حمل‌ونقل، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی شامل تعریض و بهسازی محورهای دارلک – ترشکان، مهاباد- ترشکان و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار، سه راهی دارلک و سه راهی ترشکان در مجموع به طول ٢۴ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۴۱۰۰  میلیارد ریال اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: بدون شک، آثار توسعه راههای ارتباطی با توجه به ظرفیت های بالقوه شمالغرب کشور  بی‌شمار است و بسترسازی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری استان  و کاهش آمار تصادفات جاده ای از مهم‌ترین مزایای ساخت و توسعه راههای امن در دامن تاج زاگرس محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست