اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: نزاع و درگیری اولین و بعد از آن فحاشی دومین جرم های پر تکرار در استان هستند، لذا باید فرهنگ گذشت و سازش را در جامعه تقویت کنیم.

 ناصر عتباتی، در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه ها به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به رسیدگی بالغ بر ۵٠٠ هزار پرونده در دستگاه قضایی در سال تاکید کرد: برنامه پیشگیرانه جهت کاهش اطاله دادرسی، در دستور کار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از عدم آشنایی مردم با حقوق قضایی و عمومی انتقاد کرد و گفت: با خورد دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی، ارازل و اوباش در استان احساس آرامش نخواهند داشت  و بشدت با آنها برخورد می شود.

پرونده اراذل و اوباش سابقه دار در آستانه ورود به دادگاه

او ادامه داد: طرح امنیت اجتماعی با قوت در استان در حال اجرا است و ۲۳ اراذل و اوباش سابقه دار در استان دستگیر و پرونده آنها در آستانه ورود به دادگاه است.

عتباتی در ادامه گفت: نزاع و درگیری اولین و بعد از آن فحاشی دومین جرم های پر تکرار در استان هستند، لذا باید فرهنگ گذشت و سازش را در جامعه تقویت کنیم.

رییس کل دادگستری با اشاره به اهمال و کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی در حفظ حقوق بیت المال افزود: متاسفانه همه مشکلات بر دوش دستگاه قضایی سنگینی می کند و در حال حاضر ۴٠٠ قاضی در سطح استان کم داریم.

او ادامه داد : متاسفانه ویلاهای آنچنانی، چاه های غیرمجاز و تغییر کاربری ها بلای جان محیط زیست و فعالیت دستگاه قضایی در اراضی ملی شده است اما توپ همه کم کاری ها در زمین دستگاه قضایی است.

بیش از ۵٣ پرونده قتل در سطح استان به سازش ختم شد

او خواستار ترویج فرهنگ گذشت و بالا بردن آستانه تحمل مردمی شد و گفت : بیش از ۵٣ قتل در سطح استان با مداخله مردم، دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی  سپس به رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: با همراهی سایر دستگاه ها موضوع رسیدگی به پرونده های دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و امنیتی بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

او تاکید کرد : شایسته نیست مدیر اسلامی و امانت دار مردم در مسوولیت های خود خیانت کند و به بیت المال دست درازی داشته باشد. نباید اجازه بدهیم در مجموعه حاکمیتی و دولتی فساد اقتصادی بروز کند.

عتباتی تصریح کرد: دفتر پیگیری جرایم خاص در دادگستری استان راه اندازی شده است.همچنین ملاقات الکترونیک بین زندانیان و خانواده هاشون در حال برنامه ریزی هستیم.

رسانه ها باید از طرف مردم مطالبه گر باشند

رییس کل دادگستری استان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه ها به عنوان کانال مرتبطی بین مردم و دستگاهها، افزود: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه حاکمیتی و مردم باید از طرف مردم مطالبه گر باشند. در جامعه ای که رسانه کمبودها و سختی ها و واقعیتهای موجود را منصفانه منعکس کند آن جامعه، جامعه ای پیشرو خواهد بود.

او به اجرای ۳۰ برنامه هفته گرامیداشت قوه قضاییه در استان، اشاره  کرد و گفت: برگزاری ملاقات مردمی در دادگستری استان و مصلی ارومیه (روز جمعه این هفته)، دیدار قضات با نماینده ولی فقیه،بازدید از زندانهای استان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار،افتتاح شورای حل اختلاف بازرگان بخشی از برنامه های گرامیداشت این هفته در استان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست