اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : اوضاع آذربایجان غربی و برخی از استان های کشور در بحران کرونا اصلا خوب نیست!خیلی از بیمارستان ها جای برای بیماران کرونای ندارند، روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در این استان مبتلا می شوند و چندین نفر جان خود را از دست می دهند.حال و روز مراکز درمانی و بهداشتی اصلا خوب نیست و جامعه پزشکان و پرستاران بشدت درفشارند.

بدلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان ، با کمبود امکانات و دارو مواجه هستیم، در حاضر با دو جبهه می جنگیم که هم جبهه مقابله با کروناست و هم جبهه مبارزه با دشمنان همیشگی و تحریم ها می باشد.

همه اینها به یک طرف ؛ از طرف دیگر برخی از ادارات ، دستگاههای اداری، بانک ها، مطب ها، اماکن پرتردد و شلوغ هم اصلا رعایت نمی کنند! خیلی از مسوولان اصلا جدی نمی گیرند و همین سهل انگاری ها و بی تفاوتی های متولیان امر باعث بی تفاوتی خود مردم شده اند. دغدغه و تذکری که خود رهبر انقلاب هم هفته قبل صراحتا به آن اشاره فرمودند ، خلاصه‌ همه چیز را شل گرفتیم و خیلی راحت داریم کتکش را می خوریم!

حال و روزمان اصلا خوب نیست ؛ سست گرفتیم و داریم جورش را می کشیم. خیلی ها فکر می کردند کرونا تمام شده و نسبت به این ویروس منحوس بی خیال شدند. در حالی که تازه اول میدان جنگ کرونایی هستیم، خیلی ایراد داریم! خیلی اشتباه کردیم و داریم اشتباهایمان را تکرار می کنیم! خطر خیلی خیلی بزرگ است.اصلا اهل تعارف نیست و با هیچ کس، شخص ، مقام و مسوولی هم تعارف ندارد، فقیر و غنی، دارا و ندار ، پیر و جوان و کودک و… خیلی راحت جان می گیرد! اجتماع ، اقتصاد و سیاست بسیاری از کشورها را فلج کرده! خیلی از مردم نان شب ندارند ، هم با کرونا می جنگند و هم دنبال لقمه نانی می روند و برای کسب همین لقمه باز هم جان ها می دهند. خلاصه در بسیاری از مناطق جامعه بسختی نفس می کشد.

بدون در نظر گرفتن مقدمات و حمایت دیگه کار از فرهنگسازی و در خانه ماندن گذشته است. مردم بیشتر از ۵ ماه است همه جور فشارها را تحمل کرده اند. اقتصاد پیش فرض جنگ با کرونا و مشکل برای مردم و سیستم اداری شده و معضلات و چالش های اقتصادی اجازه نداده در حوزه مدیریت مبارزه با کرونا فشار بیشتری بر مردم وارد آید و هیچگونه اعمال زور و قرنطینه ای هم در کار نبود ؛ ولی حالا دیگر کار از کار گذشته و کرونا خیلی فشار آورده و در صورت عدم مدیریت مناسب تر و بهنگام باعث ایجاد ضررهای جبران ناپذیر بیشتری بر پیکر بی جان و نحیف اقتصاد و جامعه و خود دولت و سیستم های اداری  خواهد شد ؛ پس لاجرم ضروری است اقدامات را بصورت اضطراری گرفته‌ و شرایط باید شرایط جنگی اعلام گردد ، کرونا دارد با سرعت هزاران مایل در ثانیه حرکت می کند و بمانند هیولا همه چیز را با خودش می بلعد و تر و خشکش را هم می سوزاند.

بدون شک در حال حاضر در کنار رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که اصلا حال و روزشان خوب نیست راه تداوم مبارزه ؛ تقویت جدیت و همگرایی عمومی ، بسیج همگانی در سیستم اداری ، راه اندازی اکیپ های هشداردهی در محافل عمومی، تبلیغات محیطی، تقویت فضای رسانه ای و مجازی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و حمایت ساماندهی و سازماندهی شده از جامعه مطبوعاتی و خبرنگاران و تشکل های مربوطه و در یک کلام از مسوولان و متولیان امر و ستاد استانی مبارزه با کرونا درخواست می شود با به صدا درآوردن “آژیر قرمز کرونا در آذربایجان غربی ” و افزایش سطح هشداردهی عمومی و برخورد بر دستگاه‌های کم کار ، تقویت و اجرای بهتر طرح رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اقدامات عاجل تری برای کنترل و مبارزه به کار گیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست