اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی پرکردن شکاف توسعه‌ای در شهرستان‌ها را از رویکردهای اصلی در توزیع اعتبارات عنوان کرد.

محمدمهدی شهریاری در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، گفت: پرکردن شکاف توسعه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان از جمله شهرستان های کمتر برخوردار از رویکردهای اصلی در توزیع اعتبارات است که باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برخی نگاه های تبعیض آمیز در گذشته، منجر به عقب ماندگی تعدادی از شهرستان های استان شده است، لذا در توزیع اعتبارات توجه بیشتری به این مناطق داریم تا وضعیت شاخص های توسعه در این شهرستان ها بهبود یابد.

مقام عالی استان تصریح کرد: مهمترین هدف ما، توسعه، پیشرفت و شکوفایی استان است؛ برای تحقق این هدف، باید تعصبات و حاشیه ها را کنار بگذاریم و همه با هم برای توسعه و رونق اقتصادی استان تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر ضرورت تهیه طرح آمایش سرزمینی استان تاکید کرد و گفت: فاز اول طرح آمایش سرزمینی استان آذربایجان غربی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که این موضوع می تواند اثرات بسیار مثبتی در برنامه ریزی توسعه استان داشته باشد.

شناسایی علمی و کارشناسی موانع توسعه استان از دیگر موارد مورد تاکید شهریاری در این جلسه بود.

استاندار آذربایجان غربی در این ارتباط گفت: گاها وجود برخی دیدگاه های خاص در میان مدیران و برخی از جریان های سیاسی در دامن زدن به حاشیه ها، خود به مانعی برای توسعه استان تبدیل می شود که ضرورت دارد این موارد شناسایی و اصلاح شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اعتبارات استان و روند تخصیص آن ها ارائه نمود.

ناصر حضرتی در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی استان گفت: میزان اعتبارات عمرانی استان در سال جاری حدود ۱۶۰۷ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۸۴۹ میلیارد تومان یعنی ۵۳ درصد آن تخصیص داده شده است.

گفتنی است، عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، کبیری نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، حسین زاده نماینده مردم شهرستان های نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و شریف پور نماینده مردم شهرستان های ماکو، پلدشت، شوط و چالدران نیز در این جلسه بعنوان نمایندگان ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور داشتند و نقطه نظرات و دیدگاههای خود را راجع به دستورات جلسه امروز ارائه نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست