اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز کشت پاییزه گندم و جو در سطح استان خبر داد.

اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه کشت پاییزه گندم و جو تا پایان آبان ماه در استان ادامه دارد اظهارداشت: امسال کشت گندم و جو در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انام می شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بذر اصلاح شده گندم به اندازه کافی تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است عنوان کرد: کشاورزان باید با تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری و افزایش ضریب مکانیزاسیون و اجرای کشاورزی حفاظتی و همچنین رعایت تاریخ کشت به موقع محصول در راستای افزایش بهره وری و راندمان تولید مزارع خود اهتمام داشته باشند.

کریم زاده با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری با جایگزینی ارقام پربازده و معرفی شده توسط محققان مراکز تحقیقاتی با ارقام قبلی، امیدواریم میانگین تولید در واحد سطح نسبت به سال گذشته افزایش قبل توجهی داشته باشد افزود: اذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید گندم در کشور به شمار می رود.

۳۵ طرح کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از بهره برداری ۳۵ طرح کشاورزی همزمان با سفر  رئیس جمهوری کشورمان به استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها یک هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

کریم زاده با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و ۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود ادامه داد: طرح آبیاری تحت فشار به وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار، واحدهای دامداری و دامپروری، کشتارگاه مرغ، سردخانه و تولید پایه های رویشی نهال مهمترین این طرح ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت خرید چغندرقند در استان نیز گفت: از آغاز فصل برداشت محصول تا کنون بیش یک میلیون تن چغندرقند از زارعین استان توسط کارخانجات قند خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

تولید یک میلیون و ۸۵۰ تن چغندر قند در آذربایجان غربی

کریم زاده با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شده است افزود: ۵۰ الی ۶۰ درصد بهای زراعان توسط کارخانجات قند استان پرداخت شده تنها کارخانه قند نقده به دلیل مشکلات مالی تنها ۱۵ درصد بهای زراعان را پرداخت کرده است.

وی  با بیان اینکه نحوه پرداخت به صورت نقدی و خدمات کشاورزی است اضافه کرد: مقرر شده تا ۵۰ درصد بهای چغندر قند تحویلی توسط هر پیمانکار ۱۵ روز پس از تحویل کل میزان تعهد شده پرداخت شود و مابقی نیز ۱۵ روز پس از پایان بهره برداری کارخانه قند پرداخت شود.

به گزارش مهر ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزان در قبال تحویل هر تن چغندر قند نیز ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به نرخ یک هزار و ۲۰۰ ریال و دو کیلوگرم شکر یا قند به نرخ هفت هزار و ۵۰۰ ریال دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست