اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت ارتقای سطح سواد و رفاه در جامعه عشایری استان تاکید کرد.

رسول جلیلی طی جلسه ای با مسئولان و کارکنان اداره کل امور عشایر استان اظهار کرد: تقویت عشایر، رونق تولیدات، بهبود سطح رفاه و گسترش فعالیت های این قشر باید در اولویت قرار گیرد.

جلیلی تصریح کرد: بی سوادی از مهمترین معضلات جامعه روستایی و عشایری بوده و باعث پایین ماندن شاخص های توسعه در استان می شود به طوری که آذربایجان غربی از نظر متوسط درامد سرانه در رتبه ۲۶ کشوری و از نظر شاخص سواد در رتبه ۲۹ کشوری قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: عشایر جزو ذخایر انقلاب و سرمایه های کشور هستند و از هر گونه پیشنهاد یا راهکاری که بتواند به بهبود شاخص های زندگی عشایری کمک نماید استقبال می کنیم .

جلیلی افزود: در مدیریت جدید برنامه‌ریزی‌ها بیشتر بر روی پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی استان متمرکز می شود تا وضعیت معیشت کشاورزان با استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی بهبود یابد.

بهرام زینال زاده مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در این استان زندگی می کنند، گفت: ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی سومین استان عشایر نشین کشور است ،افزود: در طی مدت  سه سال بیش از ۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به جمعیت عشایری استان پرداخت شده است.

زینال زاده با بیان اینکه  تثبیت جمعیت عشایری از اولویت های دولت تدبیر و امید است، اضافه کرد: بهبود زیرساخت های مناطق عشایر نشین ، استفاده از نژادهای برتر دام و تکنولوژی های نوین در بین جمعیت عشایری،  تامین به موقع سبوس و جو مورد نیاز دام عشایری نیز باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی یاد اورشد :عشایر آذربایجان غربی نیز ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی ویژه عشایر است که جمعیت عشایری استان در حدود ۸۰ درصد  به زبان کردی و ۲۰ درصد به زبان آذری سخن می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست