اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : ١٧ مرداد دیگری بنام ” روز خبرنگار ” رسید که بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی و کرونای و برخی از سیاست های غلط دولت و مجموعه های درگیر ؛ فعالین و تلاشگران بی ادعای این حوزه حال و روز خوشی نداشته ولی به رغم همه نامهربانی ها، بی تفاوتی ها، نداری ها، تهدیدها، فشارها و حاشیه ها همه عزت ، آبرو و عمر خود را برای پر کردن خلاهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم بکار گرفته و با این اوصاف و قرائن و شواهد خود نگارنده هم رمقی برای تبریک روزش ندارد ولی بپاس تکریم و گرامیداشت زحمات این قشر که جزو اقشار بی مزد و بدون جایگاه هستند بایستی تبریک گفته و قدردان زحماتشان بود.

میانگین عمر افراد شاغل در عرصه رسانه و خبر بلحاظ فشارها و استرس ها حداقل ده سال از سایر مشاغل کمتر است ؛ وقتی می گویند خبرنگاری جزو شغل های سخت و زیان آور است چیزی به گزاف نگفته اند ؛ نه امنیت شغلی دارند و نه درآمد آنچنانی و نه از جایگاه حقوقی خاصی برخوردار هستند! در خیلی از موارد و مبانی، دیواری کوتاه تر از دیوار خبرنگاران وجود ندارد! همه مردم و مسئولان از آنها انتظار دارند! اما واویلا اگر نظرات مخاطبین و یا بر اساس انتظارات طرفین نباشد!

در همه جای دنیا از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشور تا بی در و پیکرترین آن ، خبرنگاران با مشکلات و رنج های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند! در کشور ما هم از لحاظ معیشتی و اجتماعی حال و روز خوشی ندارند! از اون خبرنگار دولتی گرفته تا بخش خصوصی اش ؛ تقریبا حال و روز مشابهی دارند؛ با این تفاوت که خبرنگار بخش خصوصی بدون درآمد فعالیت می کند اما بخش دولتی حداقل ماهیانه چند تومانی برای امرار معاشش می گیرد که خبرنگار بخش خصوصی محروم از همه اون مزایا و پرداختی هاست.

به لحاظ آمارهای غیررسمی در حوزه خبر آذربایجان‌غربی بیشتر از ۳۰۰ نفر فعالیت می کنند ؛ روزنامه نگاران و خبرنگاران بی ادعا و مخلصی که به رغم همه مشکلات، فشارها، تهدیدها، توهین ها، شکایت ها، نداری ها، بی حرمتی ها، بی توجهی ها و بدون حامی شبانه روز در مسیر اطلاع رسانی، آگاهی، تنویر افکار عمومی، فرهنگسازی و خبررسانی فعالیت می کنند.

قریب به اتفاق صاحب نظران و کارشناسان معتقدند کسانی که در حوزه رسانه و خبر کار می کنند که هم باید “دیوانه و هم عاشق ” باشند؛ و کسی که این دو مولفه را توامان نداشته باشد نمی تواند در این وادی و عرصه گام بردارد چون نه درآمد آنچنانی دارد و نه صاحب جایگاه و هر لحظه با فشار و استرس دست و پنجه نرم می کند.

هر چند بزرگداشت مقام شامخ خبرنگار جزو ضروریات است اما خبرنگار محتاج تجلیل و یک کارت هدیه نیست ؛ مشکلات این قشر حساس باید ریشه ای حل شده و در این شرایط سخت دولت و مسوولان در خصوص بیمه ، درآمد، سخت و زیان آور بودن و امنیت شغلی آنها همت گمارند و انتظار می رود رسیدگی به اوضاع قمر در عقرب و آشفته جامعه خبری و رسانه ای به عنوان رکن اساسی توسعه ای و فرهنگسازی در دستور کار متولیان و مسوولین امر قرار گرفته و قبل از آنکه درد مشکلات و فشارها آنها را به حاشیه براند مرهم و درمانی برای زخم های کهنه آنها پیدا کنند.

تسلیت روز خبرنگار به خانواده های داغدار خبرنگار بخصوص خانواده دوستان و همکاران عزیز مرحومم حیدر نویدی، مهدقلی رشیدی و مرتضی تیموری و دیگر خبرنگاران کشوری و دو بانوی خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده

اعضای محترم خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان غربی و همکاران ارزشمند خبریم در سطح استان و کشور این روز بر شما مبارک و خجسته باد

به امید شفای همه بیماران و ریشه کنی این بیماری منحوس و واکسیناسیون همگانی و دورهمی های خانوادگی خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست