اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  علیرغم انتقادات شورا و شهرداری ارومیه، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تصویب سند میانکار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه پس از طی مراحل کارشناسی و تصویب در استان در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

سید محسن حمزه لو اظهار کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اعضای محترم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران  در جلسه روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد.

او ادامه داد: با این مصوبه، الحاق حدود۸۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد و مشکلات اراضی چندین ساله اکثریت تعاونی‌های مسکن واقع در حومه شهر که سالیان متمادی چشم در حل مشکلات مذکور بودند و شهروندان قابل توجهی را شامل می شد حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به تصویب طرح جامع شهری ارومیه در شورای عالی معماری و شهرسازی، گفت: مشکل برخی از تعاونی‌های مسکن اطراف شهر ارومیه  بیش از ۳۰ سال بود وجود داشت و سال گذشته از معاونت مسکن و شهرسازی و معاونت حوزه‌ی باز آفرینی دعوت بعمل آمد تا از این مناطق بازدید نمایند و بر اساس بررسی های انجام گرفته و ضرورت بازنگری در طرح جامع، ۲ سال قبل از اتمام طرح نسبت به انعقاد قرار داد با مشاور اقدام کردیم.

حمزه‌لو افزود: سال گذشته با مشاور طرح جامع قرار داد بسته شد و پس از طی فرایند مطالعات توسط مشاور و برگزاری جلسات متعددِ کارشناسی نهایتا این طرح در کارگروه بررسی و تصویب شد.

او با تاکید بر اهمیت تصویب طرح جامع در راستای حل مشکلات شهری اظهار کرد: طرح جامع پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی استان به تهران ارسال شد که پس از برگزاری چند مرحله از جلسات کمیته فنی، ۳۰ آبان ماه در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی این طرح میانگار مصوب شد.

او با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده‌ شهری گفت: با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ی شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی می‌شود و همچنین بسیاری از اراضی، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ی شهری الحاق شد.

حمزه‌لو تاکید کرد: همانطور که مستحضر هستید، در آخرین جلسه‌ی برگزار شده، تاکید استاندار، رییس کل دادگستری و رییس کل بازرسی استان و دادستان، تسریع مشکلات شرکت‌های تعاونی بود، که اکنون به موجب تصویب طرح جامع شهری، مشکل بیش از ۲۵ شرکت تعاونی حل شد.

او در پایان با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی در پیشبرد طرح جامع شهری گفت: همچنین امیدواریم با مساعدت مدیریت شهری در ادامه مشکلات حاشیه نشینی در اطراف ارومیه را حل کنیم.

گفتنی است؛ تا پیش از این اختلاف آرا در خصوص مطالعات طرح جامع شهری ارومیه، بین اداره کل راه و شهرسازی استان و شورا و شهرداری ارومیه وجود داشت و شورا و شهرداری ارومیه معتقد بودند قبل از تصویب طرح باید تغییراتی در آن اعمال شود چرا که آمار جمعیتی از نظر آنها نادرست اعلام شده و ارومیه کلان شهر محسوب نشده است.

در مقابل مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در واکنش به انتقادات اعضای شورای شهر ارومیه گفته بود: با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ و اعمال درصد رشد جمعیت تا سال ۱۴۰۱، جمعیت فعلی ارومیه ۸۲۲ هزار و ۱۰۰ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست