اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ارتباط تلفنی زنده با بخش شبانگاهی خبر ۲۰ صدا و سیمای استان در پی انتشار خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دختر بعلت مصرف کیکهای مشکوک در روستای حاجی پیرلوی ارومیه گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز از یکی از مدارس با ۱۱۵ تماس گرفتند و اعلام کردند که چند نفر از دانش آموزان دختر دچار شکم درد و تهوع شده اند که توسط همکاران ۱۱۵ به بیمارستان طالقانی منتقل شدند و البته یک عده ای از بچه ها را هم خانواده هایشان به بیمارستان آوردند.

جواد آقازاده افزود: در بیمارستان این عزیزان تحت نظر متخصصین مربوطه و آزمایشات لازم قرار گرفتند . بررسی های اولیه انجام شد و مشخص گردید که مسمومیت نیست و گویا در داخل کیک یکی از بچه ها قرصی پیدا شده بود که قرص هیوسین بوده است و در واقع هیچ مشکلی نبود و بیشتر اضطراب و فشار روانی بوده که این بچه ها را ترسانده بود علی ایحال بچه ها همه مرخص شدند و مشکل خاصی نبود  .

آقازاده تصریح کرد: آن چیزی که هست در بحث مواد غذایی که وزارت بهداشت درمان هم اعلام کردند به نظر می رسد که در خط تولید و توزیع مشکلی نداریم چون بسته بندی های این کیک ها  براحتی  باز می شوند و با چسب می شود آن را بست  و می توان قرص ها را بصورت عمدی در داخل آن قرار داد که در برخی از نقاط کشور هم این دیده شده است که البته در استان هم ۳ مورد بوده و آنها را آنالیز کردیم که بیشتر هیوسین ، اسامینوفن و ایبوبروفن بوده و مواد مخدر نبوده است . البته نیروی انتظامی و سیستم امنیتی هم دارند رصد می کنند.

آقازاده همچنین گفت: خواهشی که از والدین محترم و اولیای مدارس دارم ، مواد غذایی را از فروشگاهها یا توزیع کنندگان مجاز تهیه کنند .

به گزارش وب دا ؛ وی در خصوص این سوال که خبر منتشر شده در خصوص پلمپ واحد تولید کیک های مشکوک  آیا صحت دارد یا خیر گفت: خیر صحت ندارد و این واحدهایی که هست معمولاً در مدارس که دیده می شود فرض کنید یک دفعه ۲۰۰ عدد کیک وجود دارد که همه  اینها  را پلمپ کرده و بعد آنالیز می کنند که از هیچکدام از اینها هیچ چیزی پیدا نکردند یعنی قرصی پیدا نشده است و فقط بصورت موردی بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست